پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خدمات فنی در پیام رسان‌های داخلی لنگ می‌زند

0

پژوهشگر رسانه افزایش خدمات فنی را یکی از عوامل مهم دیگر در توسعه پیام رسان‌های داخلی دانست و معتقد است: خدمات فنی در پیام رسان های داخلی لنگ می‌زند،

حسین اعتصامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جامعیت استفاده از تلگرام و اینستاگرام در ایران بالاست، اظهار کرد: اکنون 50 میلیون از مردم کشور عضو تلگرام هستند و 24 میلیون نیز در اینستاگرام فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام، ایران رتبه اول و اینستاگرام رتبه هفتم دنیا را دارد، گفت: هرچند پیام رسان‌های اجتماعی ظرفیت های جدیدی در ایجاد مهارت، آموزش، کمتر کردن سطح اختلاف افراد کمتر برخودار و بیشتر برخودار ایجاد کرده اما هر اختراعی آسیب هایی نیز به همراه دارد.

این کارشناس و پژوهشگر رسانه با اشاره به اینکه تجربه فیلترینگ یک تجربه ناموفق در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: به جای توسعه فیلترینگ، حاکمیت باید پیوست سواد استفاده درست از این ابزار را ایجاد کند. باید فرهنگ استفاده درست از شبکه های پیام رسان و اجتماعی در بین مردم نهادینه شود.

فعال فضای مجازی مازندران با اشاره به اینکه مردم به حریم خصوصی در پیام رسان های داخلی اعتماد ندارند، گفت: باید این اعتمادسازی در مردم ایجاد شود.

اعتصامی، افزایش خدمات فنی را یکی از عوامل مهم دیگر در توسعه پیام رسان‌های داخلی دانست و یادآور شد: خدمات فنی در پیام رسان های داخلی لنگ می‌زند، مثلا در تلگرام می‌توان با یک حساب از طریق دو شماره تلفن مجزا فعالیت کرد و یا برای کارهای فنی و اقتصادی نیاز به نسخه ویندوز داریم که در معدود پیام رسان‌های داخلی این مسائل تعبیه شده است. برای ارتقا و پیشرفت پیام رسان های داخلی دولت باید از آن ها حمایت ویژه انجام دهد.

کارشناس و پژوهشگر رسانه در ادامه با بیان اینکه یکی از عواملی که تلگرام و اینستاگرام هنوز در کشور فعالیت دارد، درآمد حاصل از آن برای دولت است، یادآورشد: دولت از سه محل از این فضا درآمد کسب می کند، ابتدا از خرید اینترنت از خارج کشور و فروش آن به اپراتورها، دوم از مالیاتی که اپراتورها به آن‌ها پرداخت می‌کنند و سوم از بسته های اینترنتی که مردم می‌خرند ارزش افزوده کسب می‌کند.

وی مدعی شد: سود دولت در سال 96  از استفاده ایرانیان از تلگرام 2300 میلیارد تومان بوده به همین دلیل زیاد به پیام رسان‌های داخلی توجه نمی‌شود.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.