پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمل زباله‌ها ساری به چهاردانگه موجب نارضایتی مردم شده است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام اسدالله جعفری با بیان اینکه مشکل زباله یکی از چالش‌های اساسی دراین استان است و عزم وجزم همگانی را می‌طلبد از مهلت دو ماهه دادستان آمل به مدیران شهری برای رفع این مشکل خبرداد.

وی مشکل زباله را یکی از چالش‌های اساسی مازندران عنوان کرد و گفت: درراستای رفع این مشکل دادستان آمل مهلت دو ماهه ای را به مدیران شهری داده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه بحث زباله فقط مربوط به یک شهر از مازندران نیست، اضافه کرد: پیگیری‌های مختلف در این رابطه صورت گرفته اما به دلیل مشکلات موجود موفقیت‌های چندانی حاصل نشده است. مسئولان و دولت باید همت کنند تا با تخصیص بودجه و منابع لازم این مشکل را برطرف کنند.

جعفری با انتقاد از اینکه بودجه لازم دراین رابطه اختصاص داده نشده است، گفت: در سال‌های گذشته برای واحدهای زباله سوز بودجه ای اختصاص داده شد اما این بودجه کافی نیست و اقدامات به کندی انجام می‌شود. این موضوع تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی است و بدلیل عدم جانمایی درست و فراهم نبودن امکانات مردم با مسئله زباله دست به گربیان هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران تصریح کرد: با توجه به جمعیت ثابت و شناور مازندران این امر همت مسئولان کشوری را می‌طلبد که درراستای رفع مشکل اقدام کنند. باید برای محل دپو و دفن زباله‌ها چاره ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به مشکلات زباله در شهرستان ساری، افزود: در راستای دفاع از حق عامه پیگیری‌های لازم انجام شده است اما منابع و بودجه لازم برای زباله‌سوز و واحد کمپوست از سوی دولت تخصیص داده نشده است.

جعفری اضافه کرد: در شهرستان ساری، شهرداری زباله‌ها را به مسافت 120 کیلومتر حمل می‌کند که مسافت طولانی وهزینه‌های بسیار زیادی دارد و همچنین موجب نارضایتی مردم شده است.

دادستان ساری با بیان اینکه در یکی ازشهرک‌های صنعتی مکانی برای تاسیس واحد کمپوست و زباله سوز اختصاص داده شده است ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری این واحد به بهره برداری برسد.

وی گفت: دستگاه قضایی در راستای احقاق حقوق عامه برای اینکه بهداشت عمومی اهمیت فوق العاده ای دارد و تهدید جدی محسوب می‌شود دراین رابطه ورود کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.