پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمله 14 گرگ گرسنه به یک گله گوسفند در ‌چهاردانگه

4 قلاده گرگ گرسنه شب گذشته به یک گله گوسفند در مناطق کوهستانی چهاردانگه ساری حمله کردند.
حمله 14 گرگ گرسنه به یک گله گوسفند در ‌چهاردانگه / 60 گوسفند تلف شدند

4

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از خبرگزاری فارس، 14 قلاده گرگ گرسنه بامداد امروز به یک گله گوسفند در مناطق کوهستانی چهاردانگه ساری حمله‌ور شدند و حدود 60 گوسفند این دامدار را دریدند.

 

شبیر مهدوی دامدار ساکن در منطقه کوهستانی کوات چهاردانگه ساری در این باره گفت: اوایل شب گذشته در حال بازگرداندن گوسفندان به آغول بودم که ناگهان با حمله 14 گرگ مواجه شدم.

 

وی با بیان اینکه هنوز وحشت حمله گرگ‌ها به گله در وجودم است، اظهار کرد: حدود 100 گوسفند داشتم که 60 گوسفند توسط این 14 گرگ دریده شدند.

 

این دامدار با اشاره به اینکه به سختی توانستم خودم را از مهلکه نجات دهم، افزود: 60 گوسفندم از بین رفتند و حدود هشت گوسفند نیز در این حمله زخمی شدند.

 

وی به بارش برف در این منطقه در شب گذشته اشاره کرد و گفت: 15 دامدار در روستای کوات حدود 4 هزار راس گوسفند دارند.

 

 با توجه به کوهستانی بودن این منطقه شغل بیشتر افراد ساکن در منطقه پشتکوه چهاردانگه دامداری است که بیشتر دامداران نیز از مزایای بیمه برخوردار نیستند و به دلیل سرد شدن هوا در زمستان و نبود غذا هر از چند گاهی گرگ به گله گوسفندان در این منطقه حمله می‌کند.

 

4 نظرات
  1. جعفری می گوید

    سازمان محیط زیست که بایست جوابگو باشه خودشو کنار میکشه، مسئولین هم وعده های زیادی میدن که عملی نمیشه. مگه پارسال که گوسفندای اون دامدار کیاسری تلف شده بودن چکار کردن که بخوان الان انجام بدن؟ جناب مهدوی! این بلایی بود که رو گوسفندانت اومد خدا رو شکر کن خودتون سالمین، ایشالله با تلاش مجدد به روال قبل برمیگردین

  2. حسن می گوید

    خسارت را باید محیط زیست بدهد

  3. علیرضا می گوید

    این اتفاقات هر ساله اتفاق می افتد و کسی جوابگو نیست. به نظر شما الان آقای مهدوی باید چکار کند؟! باید خدا رو شاکر باشد برای خودش اتفاقی نیفتاده و بگه همه قضا و قدر الهی بوده، ما هم میگیم بله ولی باید به ایشان و خیلی از افراد دیگر که در معرض این اتفاقات هستند امنیت و آرامش داد. مسئولین بیشتر احساس مسئولیت کنند نسبت به اهالی چهاردانگه، به خدا جای دوری نمیره.

  4. ايرج می گوید

    مسئولان مازندران كلا بيخيال اون منطقه شدند و هيچ گونه امكاناتي را در اختيار روستايان قرار نميدهند و هيچ گونه احساس مسئوليتي نسبت به آن منطقه ندارند و هدف آن ها خالي از سكنه شدن منطقه ميباشد !! حال كه اندك مردم منطقه با غيرت و داشتن عرق ملي و وطني در آن منطقه مانده اند و به شهر مهاجرت نكردند و به فعاليت كشاورزي و دامداري مشغولند انتظار ميرود كه به دامداران آن منطقه حداقل جواز داشتن تفنگ را بدهند كه در هنگام حمله جانوران درنده حداقل بتوانند جان خود را نجات بدهند نه جان ……… !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.