پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمام حاج درویش علی خان به یک مرکز فرهنگی تبدیل میشود

مهدی عبوری شهردار ساری ضمن بازدید از حمام حاج درویش علی خان تاکید کرد : این حمام پس از باز سازی به یک مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد

0
 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل مرکز امور رسانه شهرداری ساری، شهردار ساری پس از بازدید از این حمام که در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است گفت : حمام حاج درویش علی خان یکی از قدیمی ترین گرمابه های ساری و حتی استان است که تا دهه پنجاه شمسی فعالیت داشته و پس از آن از فعالیت باز ماند.

 

وبا کمال تاسف دراثر بی توجهی به یک مخروبه مبدل گردید

 

وی با تاکید براینکه حمام مذکور یک اثر با ارزش تاریخی به شمار می آید که ثبت ملی شده است افزود: با تلاش دکتر حسین اسلامی که بحق یکی از مفاخر کشور محسوب می شود.

 

از تخریب و تبدیل آن به یک مجتمع تجاری جلوگیری شد تا اینکه شهرداری برای حفاظت از این اثر باستانی پیشگام گردید و برای تبدیل آن به یک مرکز فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

 

شهردار ساری با اشاره به مکان حمام که در قلب ساری قرار دارد خاطر نشان کرد : تلاش خواهیم کرد تا پس از بازسازی حمام  و تبدیل ان به یک مرکز فرهنگی ، این مکان را به یکی از جاذبه های گردشگری مهم درساری و استان تبدیل کنیم.

 

دکتر حسین اسلامی پژوهشگر و وچهره ماندگار ساری و ایران که در این بازدید شهردار مرکز مازندران را همراهی میکرد  با سپاس از توجه عبوری به این اثر تاریخی با تشریح پیشینه حمام مورد نظر گفت : دردمندانه باید بگویم تا پیش از این بسیاری در پی ویران کردن این اثر تاریخی بودند اما با پیشگامی شهردار جوان و پر توان این امیدواری ایجاد شد که حمام حاج درویش علی خان به یک مرکز با ارزش و جاذبه توریستی تبدیل شود.

 

وی این حمام را با ارزشمند ترین گرمابه کشور توصیف کرد و افزود: حمام حاج درویش علی خان که از نیاکان بنده بودند در کنار مسجد و مدرسه ای که در محل برج ساعت کنونی  قرار داشت و گذر و بازارچه های متعددی که در اطراف آن بوده و اکنون نیز وجود دارد یک مجتمع ناب فرهنگی تجاری بود که به مرور جایگاه خود را از دست داد اما با اعلام امادگی شهردار محترم که بحق باید گفت ناجی شهر می باشند اطمینان دارم بزودی این اثر تاریخی باز سازی و به مرکز مهم فرهنگی تبدیل خواهد شد.

 

گفتنی است که در این بازدید نفجم عضو شورای اسلامی شهر ساری، محبوب مشاور ویژه شهردار ، کلانتری معاون خدمات شهری و نیک نقش مسئول واحد زیبا سازی نیز حضور داشتند.

 

 
 
 
 
 
 
 
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ تاریخ :
۲۰۴ تعداد بازدید :
 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.