پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور یاسر خاسب در جشنواره «هنر، ضد خشونت و افراط گری»

نشست رسانه ای این جشنواره با حضور جمشید مشایخی، نادر مشایخی، مهدی نادری، یاسر خاسب و اشکان خطیبی برگزار شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از اعتماد، رویداد «هنر، ضد خشونت و افراط گری» ٣٠ دی تا دوم بهمن ۱۳۹۴ و در قالب برنامه هایی چون پرفورمنس، شعرخوانی، نمایش فیلم، نمایشنامه خوانی و رویداد شنیداری با دبیری مهدی نادری در تهران، شیراز و یزد برگزار می شود.

 

در این جشنواره یاسر خاسب هنرمند چهاردانگه ای و بازیگر و کارگردان تئاتر کشور، در بخش پرفورمنس حضور خواهد یافت و برنامه ی خود را در این جشنواره اجرا خواهد کرد.

 

پیش تر نیز نشست رسانه ای این جشنواره با حضور جمشید مشایخی، نادر مشایخی، مهدی نادری، یاسر خاسب و اشکان خطیبی برگزار شد.

 

۱۳۸۲۸۱

یاسر خاسب، در آن نشست خبری تاکید کرد: «همیشه در رفتار من و کارهایی که تمایل به انجام شان دارم، ناخودآگاه شکلی از خشونت دیده می شود و شاید هم گاهی رندی و از جان گذشتگی را نمایان کند. به هر حال معمولادوست دارم رفتار و گفتارم تلنگری باشد و مخاطب را به خودش بیاورد.

 

وی در ادامه گفت: بشر امروز از دنیای طبیعی فاصله گرفته است و انسان هر چه از ذاتش دورتر می شود سردرگمی هایش هم بیشتر است. در پرفورمنسی که برای این جریان طراحی کرده ام داستان بیماری با مار است: چراکه معتقدم همه در وجودشان ماری دارند که به دنبال راه درست می گردد، این مار وقتی از وجود انسان ها خارج می شود، بیمار می شود. این مساله در جامعه شهری بیشتر از جوامع روستایی بارز است: چراکه هرچه از شهر دورتر باشیم رابطه مان با طبیعت بیشتر از صنعت شکل می گیرد. جنگ بزرگی به نام سرطان، قوی و قدرتمند در حال غلبه است و تاکنون جان هزاران نفر را گرفته که مجید بهرامی و بهرام ریحانی جزو این دسته بودند، اما فرقی که این دو نفر داشتند اینکه تلاش و استقامت شان مثال زدنی بود و بی توجه به بیماری لحظه ای از فعالیت دست نمی کشیدند. من هم دوست دارم برای هم نسل های خودم قدمی بردارم و امیدوارم به جای بیماری های مهلک ویروسی به نام انرژی مثبت به جامعه وارد شود.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.