پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور یاسر خاسب با نمایش «رقص مرگ، بی‌لالا» در جشنواره ۳۴ تئاتر فجر

یاسر خاسب، کارگردان و بازیگر چهاردانگه ای تئاتر کشور نمایش «رقص مرگ، بی‌لالا» را در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌کند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، یاسر خاسب در گفت‌وگو با آنا گفت: «طبق جدول این دوره جشنواره تئاتر فجر نمایش «رقص مرگ، بی‌لالا» را که اثر مشترک کمپانی sosh و گروه بدن دیوانه است، ۵ بهمن ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌برم.»

 

وی در سخنانش اظهار کرد: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اجرای عمومی این اثر نمایشی بلافاصله پس از اجراهای جشنواره‌ای، از ۱۳ بهمن ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز خواهد شد.»

 

این هنرمند تئاتر عنوان کرد: «خرید اینترنتی این اثر و همچنین زمان اجرا طی یک یا دو روز آینده اعلام خواهد شد.»

 

bilala

خاسب درباره روند کار و همکاری‌اش با کمپانی sosh، تشریح کرد: «آشنایی من با مایکل اولفیک به سال ۱۳۸۵ و زمان برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی بازمی‌گردد. روش کار او ترکیبی از فیزیکال دنس و بوتو دنس است و من همواره دوست داشتم همکاری مشترکی داشته باشیم که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری این امکان در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر محقق شد و مایکل اولفیک از دی ماه به ایران آمد.»

 

وی اظهار کرد: «در حال حاضر تمرین‌های این اثر در پلاتو موسسه آناهید انجام می‌شود و قرار است مایکل اولفیک تا آخرین اجرا همراه ما باشد.»

 

این هنرمند تئاتر فیزیکال همچنین در معرفی «رقص مرگ، بی‌لالا» بیان کرد: «برای این کار طراحی متفاوتی در نظر گرفته شده که به واسطه این طراحی فضای خاصی هم در اثر ایجاد شده است. این نمایش درباره داستان بیماری است که با مار است. نمایش درباره بیمار خواب‌گردی است که در لالایی‌نامه‌ای‌ همچون آوای نیزارها می‌رقصد.»

 

وی که همیشه با اجرای نمایش‌های فیزیکال مخاطب خود را با صحنه‌هایی هیجان‌انگیز و البته خطرناک چون آویزان شدن از ارتفاع، به وجد می‌آورد درباره نوع اجرای نمایش«بی‌لالا» تصریح کرد: «دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌ کارهایم خطر به همراه هیجان ناشی از ترشح آدرنالین در خون است. اگرچه سعی می‌کنم همواره در اجراهایم ایمنی لازم را رعایت کنم اما معتقدم تمامی کارهایم باید از هیجان لازم برخوردار باشد.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.