پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور گروه های جهادی در روستاهای پشتکوه باعث ایجاد نشاط در منطقه شده است

0

لیالی مدیر قرارگاه پیشرفت وآبادانی ساری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز گفت:  حضور گروه های جهادی در روستاهای پشتکوه و باعث ایجاد نشاط در منطقه شده است.

بهرام لیالی بیان داشت،  گروه های جهادی علویون دانشگاه مازندران و شهید کاظمی تهران از ۲۶تیر الی ۲۴ مرداد در غالب برنامه های فرهنگی و آموزشی و اشتغال و بهداشتی و قرانی و طب سنتی در روستاهای پشتکوه شروع به فعالیت کرده وتا ۲۴ مرداد ادامه دارد..
یکی از برنامه های مهم حضور پزشکان متخصص در حوزه آزمایشگاه و دندانپزشکی و …در بازه زمانی ۸الی ۲۳ میباشد.
وی بیان کرد؛در حوزه عمرانی بنا هست گروه جهادی شهید کاظمی جهت ساخت خانه محرومین اقدام کند.
آشناشدن با زندگی مردم مناطق محروم و به دست آوردن دید واقع بینانه از مسایل و مشکلات مردم این مناطق و انتقال آن به مسئولان برای رفع مشکلات را از اهمیت اردوهای جهادی بیان کردند.
وی رفع مشکلات مردم مناطق محروم و عمران و آبادانی در روستاها را از فواید اردوهای جهادی دانست و اظهار کرد: در این اردوها مشکلات مردم به مسوولان مربوطه برای رفع آن انتقال داده می شود.
وی در ادامه اشاره ای مشکلات موجود در دهستان های چهاردانگه ازجمله کمبود آب شرب و عدم وجود اشتغال پایدار مناسب در دهستان با وجود پتانسیل مناسب و ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری و دامپروری و کشاورزی داشت.
لیالی بیان کرد: ایجاد روحیه و تداوم امید در روستاها از فواید این اردوهاست.
لیالی گفت: خدمت رسانی و رفع مشکلات در مناطق محروم از برکات اردوهای جهادی است. وی با بیان این که دانشجویان بسیجی با حضور خود در روستاها برای عمران و آبادانی سفیران کار و تلاش می شوند، افزود: اهالی روستا با حضور گرم دانشجویان خود نیز برای رفع مشکلات و آبادانی منطقه خود پای کار می آیند.
لیالی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان با گروه های اردوهای جهادی و توجه بیشتر به مناطق محروم بخش چهاردانگه شد.
تابستان امسال ۴۵۰ نفر از دانشجویان بسیجی استان مازندران و تهران و گروه پزشکان در قالب اردوهای جهادی به روستاهای مناطق محروم پشتکوه اعزام میشوند. وی خاطرنشان کرد: دانشجویان بسیجی در هر اعزام از اردوهای جهادی به مدت ۱۲ روز، به صورت شبانه روزی برای انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان و کشاورزی و رفع مشکلات این مناطق حضور میابند.
لیالی مدیر قرارگاه پیشرفت وآبادانی ساری بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود برای افزایش روحیه، اردوهای جهادی را بیان می کنند و هدف از حضور دانشجویان در این اردوها را آشناشدن آنان با دردها و کمبودهای اقشارروستا و بررسی وضعیت روستاها بیان داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.