پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور مهدی زمانپور کیاسری در جشنواره فیلم مستند TRT در ترکیه

1

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، مستندساز برجسته چهاردانگه ای کشور برای حضور در جشنواره بین الملی و معتبر TRT کشور ترکیه راهی شهر استانبول شد.

مهدی زمانپور کیاسری که مستند موفق و جهانی « مشتی اسماعیل » را در کارنامه دارد، با آخرین فیلم مستند بلند خود با نام « پاپلی » و با نام جهانی « butterfly » در جشنواره فیلم مستند TRT ترکیه به ترکیه سفر کرده و در این جشنواره حضور یافته است.

جشنواره فیلم مستند TRT  ترکیه از تاریخ ١٠ تا ١۵ می ( ۲۰ الی ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ) در استامبول ترکیه در حال برگزاری است و مستندسازان برجسته ی جهان با آثار خود در این جشنواره به رقابت می پردازند.

مهدی زمانپور البته با مستند پاپلی در بخش غیر رقابتی این جشنواره شرکت کرده و به دعوت مسئولان جشنواره به استانبول سفر کرده است.

جشنواره فیلم مستند داکسا(DOXA) کانادا، جشنواره فیلم مستند تی ار تی(TRT) ترکیه و جشنواره فیلم سان لایت آلمان( Sun Light) آلمان سه جشنوره فیلم مستند معتبر دنیاست که مهدی زمانپور کیاسری با مستند پاپلی در اون به عنوان تنها نماینده ایران حضور یافته است.

مستند ۷۲ دقیقه‌ای «پاپلی» زندگی یک خانواده روستایی در روستای باباکلا بخش چهاردانگه را در جنگل روایت می‌کند که دور از روستا، کاملاً مستقل زندگی کرده و ضمن کشاورزی و دامداری برای امرار معاش، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. پدر خانواده ۲۵ سال پیش بر اثر اتفاقی قطع نخاع شده و پرستاری‌اش به عهده دختر و مادر خانواده است. «زینب» خواستگاران زیادی دارد، اما پدر و مادر به هیچ عنوان نمی‌توانند دوری او را تحمل کنند و…

فیلم: آنونس مستند «پاپلی» اثر مهدی زمانپور کیاسری

 

1 نظر
  1. azad می گوید

    با آرزوی موفقیت برای این هنرمند ارزشمند کیاسری
    البته با عرض معذرت یک سئوال خارج از فضای این خبر با اهمیت هنری برای من پیش آمده است.
    من فکر می کنم کیاسر تنها و از معدودترین شهرهای ایران است که هیچ خبری از اسامی نامزهای شواری اسلامی در فضای خبرگزاری های تخصصی آن ذکر نشده است.
    به عنوان نمونه در خبرگزاری چهاردانگه نیوز و کیاپرس ….
    خوب آن وقت انتظار از افزایش درک جمعی و همدری و وفاق از کجا به دست خواهد آمد؟!!!.
    لطفا اطلاع رسانی نمایید و لااقل مطابق با وظایف تخصصی خود اسامی داوطلبان شورای شهر کیاسر را اعلام نموده و البته جهت عدم تبلیغ از درج اعلام نظر خوانندگان در انتهای گزارش صرف نظر نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.