پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال و هوای اربعین حسینی در موکب شهر فریدونکنار

0

چند سالی می‌شود که پیاده‌روی اربعین شور و حال خاصی پیدا کرده؛ هر چند از سالهای دور بوده ولی در سالهای اخیر با راه‌اندازی موکب ها از سراسر ایران و عراقی های مقیم، این اشتیاق بیشتر نیز شده است.

در مسیر پیاده روی که قدم بر می‌داری هرکسی در حد توان ارادت خود را به آقا اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهد، یکی با پخش کردن آب، یکی با ماساژدادن پاهای خسته و دیگری با سیرکردن زوار حتی با یک تکه نان… و این عشق ستودنی است؛ امسال هم مانند سال‌های گذشته شهرستان فریدونکنار موکب خدام الحسین (ع) را با نیروهای خالص و پاک برپا کرد تا به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی مطلوبی را ارائه دهد.

حجت الاسلام شیخ حسین آزادی کناری، امام جماعت موکب خدام الحسین شهرستان فریدونکناردر گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا به کربلای معلی در عمود 1430 در توصیف حال و هوای پیاده روی اربعین با اشاره به اینکه افراد مختلف با ادیان و مذاهب و سلیقه‌های گوناگون فکری و سیاسی همه در کربلا جمع می شوند، اظهار کرد: برخی با پای پیاده جهت عرض ادب و برخی با احداث موکب در مسیرخدمت گذاری با یک هدف واحد و آن هم نشان دادن عشق خود به امام حسین (ع ) به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان برای بیرون آمدن از پوسته های رذائل باید بسیار تلاش کند، افزود: یکی از شرایط رها شدن از پوسته رذائل، خدمتگذاری به زائرین امام حسین(ع) است. یکی با شستن پای زائران و دیگری با واکس زدن و یکی دیگر با جمع کردن پتو زائر و سایر خدمات عشق خود را به امام حسین(ع) نشان می‌دهد و برایش فرقی نمی‌کند که کار چه کسی را انجام می‌دهد و مهم نشان دادن ارادت به امام خود است.

*اربعین جبهه‌ای برای خودسازی

وی با اشاره به سخنان علما که انسان باید برای ساختن اخلاق، ریاضت بکشد، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، یکی، ره صد ساله را یک شبه طی می‌کرد و به اوج اخلاق می‌رسید، هر چند آن جبهه تمام شده است ولی در اربعین و پیاده‌روی این شرایط فراهم می‌شود تا ما بتوانیم بیشتر خود را بسازیم.

*حس شیرین خدمت گذاری به زائران حسین(ع)

مهدی نوری زاده مسئول آبدارخانه موکب خدام الحسین از احساس خود که مدال نوکری آقا اباعبدالله الحسین بر سینه‌اش نصب شده است، گفت و اضافه کرد: دومین سالی است که قسمت شد تا با افتخارو جان و دل در خدمت امام حسین و زوارهایش باشم؛ وقتی زائران ازنجف با پای پیاده به کربلا آمده و به موکب می‌رسند با دادن چای انرژی مضاعف می‌گیرند تا دوباره به راه خود ادامه دهند؛ این خدمت گذاری حسی بسیار شیرین و دلچسبی است.

غلامرضا دانایی فراز، خادم انتظامات موکب خدام الحسین شهرستان فریدونکنار نیز گفت: امسال دومین سالی است که لباس خدمتگزاری را بر تن کردم تا با ایجاد نظم و امنیت، زائران در کمال آرامش و صحت به مسیر خود ادامه دهند تا به حرم برسند و این انتخاب نصیب هرکسی نمی شود و باعث افتخار است که مورد انتخاب امام حسین(ع) قرار گرفتم.

*خدمت به زائرین امام حسین بهترین خدمت زندگی ام است

رضا محمد تبار، خادم درمان در موکب خدام الحسین در پاسخ به این سوال  که چرا با وجود اینکه می‌توانست در شهر خود باشد و این مسئولیت را حتی با گرفتن وجه انجام دهد، چه شد که تصمیم گرفت در موکب نوکری امام حسین (ع) را انجام دهد، خاطرنشان کرد: بهترین خدمت در زندگی‌ام را خدمت به زائرین امام حسین(ع) میدانم و افتخار می‌کنم و تمام زحمت و خستگی را با جان دل می‌خرم.

علیرضا ربیع پور، یکی دیگر از خادمین موکب خدام الحسین از بابلسر یادآور می‌شود: سال گذشته به صورت خودجوش برای خدمت رسانی در بخش درمان راهی این سفر شدم و امسال با توجه به تجربه سال گذشته، بعد از بازنشستگی به مدت دوماه به جمع آوری داروهای مورد نیاز برای زائرین اربعین اقدام کرده و در حال حاضر هم به خدمت رسانی مشغول هستیم.

وی، جهادی کارکردن را از خصلت های تمامی خدام دانست و افزود: هر کسی با هزینه شخصی خود و با عشق و علاقه به اینجا آمده وتنها چیزی که به ذهنش نمی رسد اجرت کار کردن است و خستگی برایش هیچ معنا ندارد.

این خادم امام حسین(ع) از عشق به کارکردن خادمین سخن گفت و ادامه داد: زمانی که کامیون حامل وسایل موکب رسید، تمام خدام از 7 شب تا 5 صبح بدون توجه به اینکه چه کسی چه کاره است یکسره فقط برای هرچه زودتر برپاکردن موکب و خدمت رسانی، فعل خواستن را صرف کردند و به تخلیه وسایل و آماده سازی موکب پرداختند.

علی احمدی، آشپز موکب خدام الحسین شهرستان فریدونکنار که 40 سال آشپزی را درمسجد جامع شهر انجام می‌دهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سالها است که آشپزی می‌کنم و اکنون به عشق به امام حسین(ع) و با جان و دل اینجا هستم و از از امام حسین(ع) می‌خواهم که مارا شفاعت کند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 900 پرس غذا در هر وعده نهار و شام به زائرین می‌دهیم که در روزهای آخربه 2500 پرس همانند سال گذشته خواهد رسید.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.