پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جهاد دانشگاهی فرصتی برای مهارت‌افزایی کم‌هزینه

0

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در دیدار با گروهی از اعضای دانشجوئی انجمن‌های علمی و دانشجویان عضو کارگروه دانشجوئی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران اظهار کرد: دانشجویان رکن مهم توسعه مازندران هستند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در این نشست واحد عبدالهیان پس از شنیدن سخنان، خواسته‌ها و نظرات دانشجویان، گفت: دغدغه‌های شما دانشجویان ارزشمند و قابل تحسین است اما هیچگاه خودتان را با مسئولانی که در تصمیم‌گیری‌هایشان مصلحت‌اندیشی و تسامح نیز می‌کنند قیاس نکنید چرا که دانشجو کمتر روحیه مصلحت‌گرایانه دارد.

وی افزود: موضوع اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران یکی از دغدغه‌های استان بود و جهاد دانشگاهی که مسئولیت مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای را بر عهده دارد با قاطعیت این مهم را ادامه خواهد داد.

عبدالهیان تصریح کرد: در راستای بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان مازندرانی اولین جلسه هم‌اندیشی در تهران برگزار شد و قرار است دهم آبان ماه با حضور ۳۰۰ نفر از موثرین استان دومین نشست هم‌اندیشی موثرین توسعه استان در دانشگاه مازندران برگزار شود.

وی خواستار حضور پررنگ دانشجویان در همایش هم‌اندیشی توسعه استان شد و افزود: اصل توسعه به معنای این است که مسائل موجود در جامعه را یافته و برای آن راه حل بیابیم و ظرفیت دانشجویان برای دستیابی به این امر مهم بسیار کارساز و موثر است.

عبدالهیان با بیان اینکه در نظر داریم با حمایت مدیریت دانشگاه، جهاد دانشگاهی در دانشگاه مازندران مستقر شود، گفت: در تفاهمی که با دانشگاه انجام گرفت زمینی از سوی دانشگاه مازندارن جهت احداث ساختمان در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است و در آینده نزدیک پروژه احداث ساختمان جهاددانشگاهی اجرائی می‌شود.

 وی در ادامه تاکید کرد: دانشجویان در جهاد دانشگاهی می‌توانند به فعالیت فرهنگی، علمی و اجتماعی و هنری بپردازند و از این فرصت برای دست یافتن به توانمندی کم هزینه بهره ببرند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه کیفی‌ترین نیروهای جهادی کسانی بوده اند که در زمان دانشجویی وارد جهاد شدند، گفت: جهاد دانشگاهی چارچوب و انعطاف بی نظیری دارد و می تواند از دانشجویان در حوزه تخصصی‌شان و به عنوان سرداران توسعه استان بهره ببرد.

وی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی برای دانشجویان باز است و دانشجویان می‌توانند از طریق سازمان دانشجویان و مدیریت تجاری سازی وغیره طرح‌های اقتصادی قابل توجیه خود را به جهاد ارائه کنند تا این نهاد بتواند از آنها پشتیبانی لازم را داشته باشد.

در این نشست واعظی نماینده دانشجویان ضمن تشکر از رئیس جهاد دانشگاهی گفت: هر کدام از این جمع نماینده ۵۰ دانشجو هستند و در هر رشته از ظرفیت عالی برخوردار بوده و افتخار می‌کنیم با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

وی خواستار حضور پررنگ جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های استان شد و افزود: دانشجویان می‌خواهند تا جهاد دانشگاهی از دستاوردهای علمی‌شان حمایت کند.
در ادامه همه اعضا ضمن معرفی خود دغدغه‌ها و برخی ایده‌های خود را برای حل مسائل و مشکلات استان با رئیس جهاد دانشگاهی درمیان گذاشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.