پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگل های هیرکانی تابستان ثبت جهانی می شود/ اقامت ۵۳ میلیون مسافر

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه صبح یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز با اشاره به درخشش استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری اظهار داشت: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی ازجمله برنامه ها است و از ۱۵ قطعه جنگل های هیرکانی که قرار است ثبت جهانی شود شش قطعه مربوط به مازندران است.

وی افزود: جنگل های هیرکانی در تابستان سال ۹۸ ثبت جهانی می شود و این مسئله برای حوزه گردشگری استان حائز اهمیت است.

فرزانه پیگیری ظرفیت های گردشگری استان مازندران را از مطالبات برشمرد و گفت: خوشبختانه شرح خدمات توسعه صنعت گردشگری استان مصوب شد و با رای اکثیر این سند تصویب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با عنوان اینکه گردشگری در استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است گفت: با تصویب طرح جامع گردشگری از این پس طبق برنامه عمل می شود.

وی سطح آب بندان ها را ۱۷ هزار هکتار بیان کرد و گفت: این آب بندان ها می تواند به عنوان ظرفیت بومگردی و گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

فرزانه، ساماندهی شناورها را در دریای خزر مهم برشمرد و گفت: تعداد گردشگران مقیم از ابتدای فروردین تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری ۵۳ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۳۸ نفر – شب بوده است که نسبت به سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه میزان اقامت گردشگران به چهار شب رشد پیدا کرده است افزود: با توجه تغییرات نرخ ارز، پیش بینی می شود در ایام نوروز، سفرهای داخلی در کشور و مازندران افزایش قابل توجه ای داشته باشد بنابراین فرمانداران و روسای کمیته ۱۲ گانه برای پذیرایی از مسافران نوروزی پیش بینی لازم را داشته باشند.

فرزانه تصریح کرد: مازندران امسال در جذب گردشگر خارجی رشد قابل توجهی داشته است و با توجه به سفرهای ارزان قیمت، گرایش گردشگران خارجی به مازندران رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی برگزاری نوروزگاه ها در شهرستان، اجرای برنامه های فرهنگی، نوروزخوانی، و نمایشگاه های صنایع دستی را جمله برنامه ها برشمرد و گفت: ظرفیت اسکان در نوروز ۹۷ حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر شب اقامت بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.