پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگل‌های حوزه 46 کجور نوشهر ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس از شهرستان نوشهر، رحمت علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه این اداره کل حوزه آبخیز 46 کجور به عنوان یکی از سایت‌های ثبت قرار گرفته است.

وی علت انتخاب این حوزه را دارا بودن جنگل‌های بکر و دست نخورده، وجود گونه‌های اندمیک خاص جنگل‌های شمال و نیز عدم بهره برداری و دخالت در یکصد سال گذشته اعلام کرد و افزود: موجودی در هکتار این منطقه که بالای 500 تا 700 مترمکعب در هکتار است از علل دیگر این انتخاب است به طوری که در حوزه 46 آبخیز کجور گونه‌های درختی ارزشمندی چون راش، افرا، توسکا، بلوط، شمشاد و دیگر گونه‌ها قرار دارد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران  ـ نوشهر با اشاره به بازدید روز گذشته پرفسور «کناپ» از آلمان و هیأت همراه٬ تصریح کرد: با ارائه مدارک و مستندات، طرح ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی که در 12 نقطه استان‌های شمال کشور است٬ به سرانجام برسد.

علیزاده گفت: این پروژه توسط سازمان میراث فرهنگی٬ صنایع دستی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، هیأت بین المللی سازمان یونسکو روز گذشته از جنگل های حوزه 46 آبخیز کجور دیدن کردند.

جنگل‌های هیرکانی شمال کشور از آستارا در گیلان تا گلیداغی در استان گلستان امتداد دارد و حدود 1.9 میلیون هکتار مساحت دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.