پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگلهای کیاسر در زیر انبوهی از زباله دفن می‌شود

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با بیان اینکه تنها منطقه سبز کشور در مناطق شمالی قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه هر روز به دلیل عدم مدیریت درست، شاهد تخریب مراتع و جنگل‌ها در این مناطق هستیم.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاري مهر، مجید سرایداران بعد از ظهر سه‌شنبه در همایش مدیریت سبز با اعلام اینکه 100کیلومتر از شمال کشور به‌عنوان آلوده‌ترین جاده دنیا شناخته شده است افزود: امروز شاهدیم که جنگلهای کیاسر در زیر انبوهی از زباله دفن می‌شود که اگر به این مسئله توجه نشود فاجعه عظیم به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران روزانه 2500 تن زباله تولید می‌شود، گفت: در ایام تعطیلات این میزان به 5 هزارتن افزایش پیدا می کند.

سرایداران به ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق اشاره کرد و بیان داشت: افراد سودجویی با ویلا سازی در حریم محیط زیست باعث تخریب این مناطق می‌شوند.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با اشاره به نقش مردم در حفظ محیط زیست، ادامه داد: اگر به پیشینه تاریخی مراجعه کنیم می بینیم پیشینیان ما توجه جدی به محیط زیست داشتند و بالاترین احترام را برای آن قائل بودند.

وی ادامه داد: اهمیت و جایگاه محیط زیست تا آنجایی بود که روزهای خاصی برای طبیعت در نظر گرفته شده است.

سرایداران در ادامه با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی‌‌های صورت گرفته 77 درصد مردم جمع آوری زباله را وظیفه دولت می‌دانند، گفت: تنها 44 درصد مردم اظهار داشتند که می‌‌خواهند برای محیط زیست کاری کنند.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران افزود : متاسفانه هنوز مردم به این باور نرسیده‌اند که هر کدام از افراد می توانند در حفظ محیط زیست سهیم باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه 18 هزار میلیاردپاکت پلاستیکی در طبیعت رها می‌شود، گفت: امروزه به دلیل تغییرسبک زندگی و رواج ظروف پلاستیکی در جامعه، شاهد افزایش حجم زباله در کشور هستیم.

سرایداران همچنین به قرار گرفتن کشور ایران در منطقه زرد بیابانی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود سرسبزی مناطق شمالی بحث کم آبی در این منطقه بسیارجدی است و باید به این مسئله توجه جدی شود.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران در ادامه با تاکید بر اینکه بزرگترین منابع در آمدی در دنیا از کسب و کار سبز است، گفت: بحث توریست یکی از کسب وکارهای سبز است که اگر بدرستی به آن پرداخته شود می توان تا حد زیادی مشکلات اشتغال را برطرف کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.