پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جمع آوری زباله های ساری چقدر هزینه دارد ؟!

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سرپرست شهرداری ساری با بیان اینکه مرکز دفن زباله در پشت کوه ۱۳۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان در سال برای جمع آوری زباله هزینه می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، ، عبدالحمید فرزانه در کارگروه پسماند استان با بیان اینکه روز به روز بر هزینه جمع آوری پسماند و زباله در حال افزایش است تصریح کرد: برای توسعه مرکز دفن زباله دو هکتار زمین از منابع طبیعی گرفتیم و به سازمان پسماند واگذار کردیم.

وی درباره تصفیه شیرابه با اظهار اینکه این طرح از سال ۹۴ شروع شده است گفت: تصفیه شیرابه به صورت نانو هزینه بر بوده و اکنون تصفیه به شیوه‌ای دیگر در حال انجام است.

سرپرست شهرداری ساری تصریح کرد: به دلیل آنکه واگن‌های شیرابه به صورت روباز است با هربارندگی بر میزان شیرابه افزوده می‌شود و اکنون در یکی از واگن‌ها ۱۰ هزار متر مکعب شیرابه وجود دارد و باید ظرف یکماه تا یک ماه و نیم آینده تصفیه شود.

فرزانه یادآور شد: با توجه به مسائل اجتماعی و ایجاد کمپین زباله، دفن بهداشتی زباله باید مورد توجه قرار گیرد و می‌توان آن را به سازمان پسماند واگذار کرد.

محمد محمدی تاکامی مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران با اشاره به واگذاری مدیریت پسماند ساری به شهرداری و سازمان پسماند ساری اظهار داشت: یک طرح جامع استانی برای مدیریت پسماند در استان تهیه شد است و باید برش شهرستانی مدیریت پسماند تهیه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.