پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره ملی بهار نارنج در ساری افتتاح شد

در خجسته سالروز بعثت خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) پنجمین جشنواره ملی بهار نارنج با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر ساری و جمعیتی کم نظیر در بوستان ملل مرکز مازندران افتتاح شد.

0
 
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از مرکز امور رسانه شهرداری ساری غروب پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه طلوع جشنواره ای را مژده می داد که شکوه مراسم افتتاحیه اش نوید بخش جایگاه رفیع و بی بدیل مائده هایی است که مرکز مازندران و دیگر شهرها و روستاهایش را با عطر دلاویز و روح انگیز خود شکوهی بخشیده که مثال زدنی است.
 
 
این مراسم که با تلاوت قران کریم و سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد با بریدن ربان ورودی نمایشگاه جشنواره دنبال گردید و با خیرمقدم دختران خردسالی که لباس محلی به تن داشتند خطاب به دکتر عبوری به اوج رسید.
 
 
مهندس زارع مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ساری ضمن بازدید شهردار،رییس و برخی از اعضای شورای شهر از نمایشگاه جشنواره ضمن اعلام این مهم که برای اولین بار است که یکصد و بیست غرفه برپا شده گفت:دوره های قبل هم غرفه بود اما نه این تعداد ضمن اینکه از دیگر شهرهای استان هم در این نمایشگاه حضور دارند.
 
 
وی غرفه های صنایع دستی و غذایی را از جمله غرفه های نمایشگاه دانست و افزود:ترتیبی اتخاذ کردیم تا غرفه ها معرف فرهنگ و آداب محلی و نیز داشته ها و ظرفیت های ساری و مازندران باشند.
 
 
زارع همچنین خاطر نشان کرد:در نمایشگاه علاوه بر فروش عرق بهار و دیگر فراورده های بهار نارنج چگونگی تهیه آنها را هم به نمایش بگذاریم.
 
 
بنا براین گزارش در سوی دیگری از بوستان ملل جشن با شکوه مبعث مردم را چنان به وجد آورده بود که شوری وصف ناپذیر داشتند و حال و هوایی کم نظیر.
 
 
آتش بازی و نور افشانی همراه با موسیقی محلی یک شب خاطره انگیز را ترسیم کرده بود تا جایی که برای اولین بار این حجم از فیلم برداری و عکس های سلفی با گوشی های موبایل از سوی مردم همه را به تعجب وا داشته بود.
 
 
اما این همه جشن و جشنواره نبود چه سردار شمشیر بند رییس شورای اسلامی ساری با سخنان خود بهار نارنج و ویژگی های آنرا به یاد شرکت کنندگان آورد تا از یاد نرود ساری پایتخت یکی از با شکوه ترین مائده های طبیعت است.
 
 
شمشیر بند با تشریح برخی از خواص شکوفه نارنج به لزوم توجه بیشتر به آن اشاره کرد و گفت:خداوند سبحان را باید شکر کرد بخاطر ارزانی کردن این نعمت بزرگ زیرا خواصی دارد که در کمتر گل و گیاهی میتوان آنها را یافت.
 
 
وی با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در پایتخت بهار نارنج افزود:این جشنواره یک کار نمادین است برای توجه دادن خود و شما مردم بزرگوار جهت توجه بیشتر به بهار نارنج و لزوم حفاظت شایسته تر از آن.
 
 
رییس شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین جشنواره ای در سرتاسر مازندران گفت:خوشبختانه بهار نارنج در تمام استان جلوه گری می کند و مختص یک شهر و دو شهر نیست پس در تمام مازندران باید جشنواره بهار نارنج برگزار شود بخصوص که ما جشنواره را نوعی شکر گزاری هم میدانیم بنابراین اعلام میکنم حالا که دبیر خانه جشنواره به دستور مقامات کشوری در ساری پایتخت بهار نارنج تشکیل شده است آماده ایم برای برگزاری سراسری جشنواره بهار نارنج هر اقدامی بعمل آوریم این گزارش حاکی است پنجمین جشنواره ملی بهار نارنج تا بیست و سوم همین ماه ادامه دارد ضمن آنکه غرفه هایش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب فعال است و هر شب هم برنامه های فرهنگی و هنری برگزآر می گردد.
 
 
 
 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.