پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره بین المللی فیلم وارش نشان فرهنگی مازندران است

0

قربانعلی ولی‌ زاده بورا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهم ترین جشنواره های فرهنگی که معمولا از مطالبات فرهنگی مردم نیز محسوب می شوند، در همه جای دنیا با همراهی شهروندان برگزار می شوند. با توجه به میزبانی بابل به عنوان محل برگزاری این رویداد، مردم این شهر میزبان خوبی برای این جشنواره خواهند بود.

وی گفت: حضور هنرمندان و چهره های هنری شهرستان بابل در جشنواره ها و مجامع جهانی نشان می دهد که این شهرستان در حوزه فرهنگی و سینما در سینمای ملی ایران پیشگام است.

ولی زاده تصریح کرد: احیای سنت ها و آیین های فراموش شده گذشتگان، معرفی و برجسته کردن فرهنگ های جوامع شهری  و روستایی یکی از اهداف برگزاری جشنواره های فرهنگی است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و تغییر نگاه مدیران در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در شهر بابل اظهار داشت: برگزاری جشنواره های متعدد موجب می شود، هنرمندان سایر نقاط کشور ضمن آشنایی بیشتر با  آیین های بومی و منطقه ای، این استان و شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

ولی زاده ضمن قدردانی از حمایت استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از این رویداد هنری بین المللی یادآور شد: برگزاری جشنواره ها در خارج از پایتخت باعث رونق اقتصادی منطقه می شود و اشتغال پایدار را در توسعه فضاهای شهری به دنبال خواهد داشت.

فرماندار بابل با بیان این که جشنواره ها محل کشف استعدادها هستند، تصریح کرد: نگاهی که این دوره جشنواره به همکاری داوطلبان برای برگزاری آن دارد تحسین برانگیز است. امسال ۵۰ چهره جوان در جشنواره به عنوان استعدادهای نوظهور اجرایی و فرهنگی به عنوان همیار در کنار جشنواره و مخاطبان وارش خواهند بود.

ولی زاده گفت: جشنواره فیلم وارش با توجه به نگرشی که در برگزاری و فراخوان آن دیده می شود، در راستای شعار استاندار محترم با محوریت امید اجتماعی قرار دارد و لازم است همه دستگاه های فرهنگی و اقتصادی جشنواره را یاری کنند.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، اردیبهشت ۱۳۹۸ به میزبانی بابل و با دبیری مهدی قربان پور برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.