پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جریمه،توقیف و بازداشت متخلفین تخلیه غیرمجاز خاک ضایعات ساختمانی

مهندس یاسر بهارفر سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از جریمه ، توقیف خودرو و بازداشت در کمین متخلفین تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله و ضایعات ساختمانی خبر داد .

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مهندس یاسر بهارفر سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در گفتگویی با واحد روابط عمومی این سازمان اظهارداشت: امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش ساخت و سازها میزان تولید نخاله های ساختمانی نیز به مراتب افزایش یافته و به تبع آن مشکلاتی نیز در این حوزه بوجودآمده  است که از جمله آن می توان به تخلیه ضایعات عمرانی در محل های غیر مجاز از جمله حاشیه جاده ها و معابر توسط افراد فرصت طلب اشاره کرد .

 

 وی متذکر شد : تخلیه غیر مجاز خاک و نخاله وضایعات ساختمانی علاوه برایجاد اثرات مخرب زیستی محیطی و نازیبایی های بصری  ، آلودگی محیط زیست  و بیماری های مختلف را نیز در پی خواهد داشت .از سوی دیگر وجود خاک و نخاله های ساختمانی در مجاورت بزرگراه ها و معابر شهری امکان بروز تصادفات را به خصوص در شب افزایش داده همچنین تخلیه آن در کانالها و حریم رودخانه های شهر، موجب گرفتگی آبراه ها و مسیر هدایت آبهای بالا دست و انتقال حجم بالای نخاله ها و مصالح ساختمانی به داخل کانال ها و انهار سطح شهر می شود که بخش اعظمی از آبگرفتگی های سطح شهر ناشی از این تخلیه های غیر مجاز گزارش و رویت شده است.

 

وی افزود : از این رو  سازمان مدیریت پسماند با تاکیدات ویژه جناب آقای مهندس عبوری ، شهردار محترم جهت حل این معضل، با تدوین طرح ساماندهی خاک و نخاله و ضایعات ساختمانی و تشکیل ستاد ساماندهی خاک و نخاله های ساختمانی ،ضمن بررسی و در اختیار گرفتن گود های مناسب (واقع در مسیر روستای معلم کلا و نیز حاشیه کمربندی شمالی) ، به انحاء مختلف نسبت به اطلاع رسانی گسترده در خصوص محل های تخلیه ضایعات ساختمانی به شهروندان و اتحادیه های مرتبط با موضوع، اقدام نمود اما متاسفانه گاهی مشاهده می شود،برخی راننده های خودرو های حمل ضایعات عمرانی ، با بی توجهی به این امر ، نسبت به تخلیه آن در حاشیه کمربندی ها،معابر کم تردد و در مجارت پل ها و زیر گذرهای شهری اقدام می کنند. به این علت سازمان با برگزاری جلسات متعدد و تعامل مناسب با مسئولین محترم حراست شهرداری ،نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی شهرستان و نیز اخذ حکم دادستانی محترم اقدام به راه اندازی گشتهای کنترل و نظارت شبانه روزی نموده است. این اکیپ های ویژه ، بصورت نامحسوس ، در کلیه ساعات شبانه روز در داخل و محور های مواصلاتی شهر اقدام به گشت زنی نموده و با متخلفین برخورد قاطع می کنند.

 

وی در خصوص نحوه برخورد با متخلفین اظهار داشت : افرادی که اقدام به تخلیه غیر مجاز پسماند ساختمانی در سطح شهر و حریم آن می نمایند ، مکلف به جمع آوری نخاله های تخلیه شده می باشد ، ضمن اینکه با عنایت به حکم دادستان محترم ، علاوه بر جریمه و توقیف خودرو ، راننده نیز بازداشت و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می گردد .
 
 
همچنین شایان ذکر است ، نظر به اهمیت موضوع ، شورای اسلامی شهر ساری نیز در اقدامی، با تصویب جرائم این خودروها به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال تا ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال با شهرداری و سازمان پسماند همکاری نموده است.

 

مهندس بهارفر در پایان ضمن قدردانی از شهروندان فهیم ساروی که همواره حامی و همیار شهرداری در داشتن شهری پاک می باشند و نوید ساماندهی خودروهای حمل ضایعات عمرانی و اجرای فاز دوم طرح ساماندهی این ضایعات در آینده نزدیک گفت : سازمان مدیریت پسماند همه همشهریان را به مشارکت در این امر فراخوانده و خواهشمند است در صورت مشاهده چنین تخلفاتی ، فورا موضوع را با روابط عمومی سازمان به شماره پیامک ۳۰۰۰۴۸۲۰۲۱ و شماره تلفن ۳۳۲۴۸۳۱۸ در میان بگذارند.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.