پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جذب سرمایه‌گذار برای رونق گردشگری در اولویت قرار دارد

0

شهردار کتالم و ساداتشهر با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای رونق گردشگری در اولویت قرار دارد، گفت: نوسازی بافت فرسوده شهری در کتالم و ساداتشهر در دستور کار قرار دارد.

مجتبی رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها در بخش گردشگری، بازار هدف در داخل و بیرون کشور به روش‌های مختلف است، اظهار کرد: مذاکرتی به منظور جذب سرمایه گذار در حال انجام بوده که با احداث امکانات و تاسیسات گردشگرپذیر در کتالم و ساداتشهر زمینه اقامت طولانی‌تری برای مسافران برای بهره‌وری از منابع درآمدی توریسم مهیا شود.

وی تصریح کرد: آماده کردن زیرساخت‌ها برای خیابان ۴۵ متری، احداث سرویس بهداشتی و امکانات در دستور کار قرار دارد و در آینده خانه جهانگرد به سبک مناسب معماری منطقه راه اندازی می‌شود.

شهردار کتالم و ساداتشهر افزود: معرفی و آماده سازی مسیرهای دسترسی مارکوه، بهسازی مسیر خیابان آیت الله دستغیب که مزار آقابسمل و پلاسید و مسیر دسترسی به آبگرم های معدنی و عملیات پیاده رو سازی و زیباسازی مسیر در حال انجام است.

رضوانی با بیان اینکه کتالم و ساداتشهر دارای محله‌های فراوانی بوده که با استفاده از ظرفیت بوم‌گردی گردشگران به صورت تخصصی و هدفمند جذب می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های متناسب در آینده در دستور کار قرار دارد تا ظرفیت‌های فرهنگ معنوی کتالم و ساداتشهر را معرفی و گردشگری های مناسبتی را برای حضور گردشگران در جشنواره ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی ۱۰ ساله در حال تهیه بوده که تا ۲۰ سال آینده را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: روان کردن فعالیت‌ها و ایجاد شهر الکترونیک در شهرداری و استفاده از ظرفیت‌های فناوری جدید در راستای خدمات رسانی در دستور کار قرار دارد و اتوماسیون اداری و ممیزی نیز انجام می‌شود.

مارکوه اولویت گردشگری در کتالم و ساداتشهر

شهردار کتالم و ساداتشهر افزود: خارج کردن کتالم و ساداتشهر از انزوا با تغییرات و برنامه هایی که در خیابان ۴۵ متری وجود دارد و بازگشایی رینگ های اتصالی شهر به سمت خیابان اصلی می‌تواند شهر را گسترش دهد در دستور کار قرار دارد.

رضوانی با اشاره به اینکه مارکوه به عنوان یک اولویت در توسعه گردشگری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای توسعه ساخت هتل‌ها و اماکن گردشگر پذیر در اولویت قرار دارد.

شهردار کتالم و ساداتشهر با بیان اینکه بهسازی خیابان‌های اصلی، روشنایی و افزایش نور، ایجاد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و کمک به تشکل های فرهنگی ورزشی، ایجاد جنب و جوش و نشاط شهری در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: فضای بانشاط شهری به همراه مشارکت شهروندان در دستور کار قرار دارد.

رضوانی گفت: با پایان یافتن زمان طرح تفصیلی، مکاتبه با معاونت عمرانی، مسکن و شهرسازی در حال انجام است و تلاش می‌شود مردم نیز برای دریافت پروانه ساخت و ساز با مشکلی رو به رو نشوند.

وی با بیان اینکه شهرداری با دفن زباله در جنگل مخالف است و تلاش می‌کند فرهنگ تولید زباله در مردم اصلاح شود، خاطرنشان کرد: تفکیک زباله در اولویت قرار دارد و به این منظور برای انتقال یا تبدیل آن مکاتباتی شده است تا محیط زیست آسیب نبیند.

شهردار کتالم و ساداتشهر تصریح کرد: در بخش عمرانی لکه گیری آسفالت آغاز شده و فعالیت‌های عمرانی پراکنده، دیوارهای حفاظتی تعدادی از مناطق که سیل گیر بوده و نیمه کار مانده در حال اجرا است و خیابان مارکوه و ارتش نیز آسفالت شدند.

رضوانی با اشاره به آبگرم‌های معدنی در این دو شهر خاطرنشان کرد: این آبگرم‌ها به بهره برداران محلی واگذار شده که یکی از آنها در حال سرمایه گذاری در منطقه است و در سال آینده به پایان می‌رسد و همچنین از هر نوع سرمایه گذاری در راستای خدمات رسانی حمایت می‌شود تا با اسکان و ‌خدمات، بخش عمده ای از مسافران به این منطقه وارد شوند.

وی با بیان اینکه توسعه کتالم و ساداتشهر با توجه به برنامه طرح تفصیلی محدوده و حریم شهر مشخص بوده و باز کردن خیابان‌ها در اولویت قرار دارد تا شهر به صورت متناسب و متوازن توزیع شود، اظهار کرد: بافت فرسوده شهری در کتالم و سادات شهر وجود دارد که با حمایت بنیاد مسکن و شهرداری به منظور بازسازی مسکن‌های فرسوده و قدیمی فاقد ارزش میراثی نوسازی شود.

شهردار کتالم و ساداتشهر افزود: شهرداری‌ها فاقد درآمد پایدار بوده و از حمایت دولتی کمی برخوردار هستند، همچنین سرعت خدمات برابر رشد شهری نبوده که موجب شد بخش عمده ای از شهر از خدمات بهره مند نباشند.

از بین رفتن اراضی کشاورزی با افزایش ساخت و ساز

وی درباره هدایت آب‌های سطحی گفت: در گذشته تمامی آب‌های کشاورزی را میرآب‌ها هدایت و کشاورزان به منظور لایروبی جوی‌ها و نهرها کمک می‌کردند اما افزایش ساخت و ساز موجب از بین اراضی زمین‌های کشاورزی شد و تجاوز به حریم نهر و جوی ها آبگرفتگی ایجاد می شود.

شهردار کتالم و ساداتشهر افزود: کتالم و ساداتشهر وسعت فراوانی داشته و وجود زمین‌های کشاورزی، باغات چای، مرکبات و محله‌هایی آن ظرفیت‌های مناسبی به منظور توسعه گردشگری هستند.

رضوانی با بیان اینکه از سرمایه گذاری‌ در ایجاد تاسیسات گردشگری حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های زیارتگاهی، آبگرم‌ها، مارکوه و شناساندن آن به منظور توسعه اقامت‌های گردشگری استفاده بهینه شود.

وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که رامسر در پیک سفرهای نوروزی و ایام تعطیلات با ترافیک شدید رو به رو می‌شود این است که مسافران در سطح شهر توزیع نشده‌اند و اگر بخشی از آنها را بتوانیم مدیریت کرده و در حوزه کتالم و ساداتشهر بیاوریم موجب کم شدن فشار جمعیتی به رامسر می‌شود.

شهردار کتالم و ساداتشهر گفت: مردم فاصله‌ای میان خود و شهرداری احساس نکنند و بدانند که هر کمکی به شهرداری شود توسعه شهرداری را به همراه دارد.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.