پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توضیح رییس اداره سرمایه انسانی نیروهای مسلح در مورد امید عالیشاه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ورزش سه، بحث مربوط به سربازان ورزشکار و اینکه باشگاه‌ها بعد از سرمایه گذاری روی بازیکنان جوان خود باید آنها را برای خدمت سربازی از لیست خارج کرده که این مساله ضمن اینکه باعث از بین رفتن سرمایه آنها می‌شود، شرایط روحی و آمادگی بازیکنان سرباز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اکنون با طرح جالب توجهی در خصوص استفاده باشگاه‌های دولتی از امکان استفاده از بازیکنان سرباز در حال بررسی است.

سردار موسی کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی نیروهای انسانی ستاد کل نیروهای مسلح امروز در خصوص استفاده باشگاه‎ها از بازیکنان سرباز و اینکه در حال حاضر چه باشگاه‌هایی مجاز به استفاده از این طرح هستند گفت: طبق قوانینی که داریم سربازان ورزشکاران مثل سایر فرزندان ذکور باید خدمت سربازی خود را انجام دهند. سربازانی که ورزشکار هستند دو دسته هستند؛ عده‌ای که عضو تیم ملی هستند و آنها می‌توانند در فدراسیون‌های خودشان سربازی را انجام دهند و هر ساله تعداد قابل توجهی را از ما تقاضا می‌کنند و ما آن را واگذار می‌کنیم. گروه دوم کسانی هستند که در سطح تیم ملی نیستند و بایستی وارد نیروهای مسلح شوند. الزامی نیست که هر ورزشکاری باید حتما ورزش کند اما ما این کمک را به ورزشکاران می‌کنیم و این بستر را فراهم می‌کنیم تا آنجایی که امکان داشته باشند تا وضعیت جسمی و مهارتی خود را حفظ کنند در تخصص خود حضور داشته باشند؛ اما اگر فوتبال مدنظرتان است فعلا فقط تراکتورسازی که اکنون مشکل قانونی از سوی فیفا پیدا کرده است. ملوان و نیروی زمینی و فجرسپاسی و تیم‌هایی در این سطح که زیرمجموعه نیروی مسلح هستند.

وی در خصوص اینکه با توجه به مشکل قانونی تراکتورسازی وضعیت بازیکنان سرباز چه خواهد شد گفت: حالا اگر تراکتورسازی مشکلش حل شود به آنجا می‌روند اما فعلا باید به لیگ دسته اول بروند.

سردار کمالی درباره آخرین وضعیت احمد نوراللهی و امید عالیشاه نیز گفت: احمد نوراللهی که کسری خدمت آورده هنوز قطعی نشده و ان شاالله اگر قطعی شود ترخیص می‌شود. عالیشاه هم که فعلا خدمت قانونی‌اش را انجام می‌دهد و اگر بحثی باشد ارائه خواهد داد. صحبتی بود که در تیم دیگری ادامه سربازی‌اش را دنبال کند اما خودشان مایل نیستند فلذا تمرین می‌کند تا آمادگی‌اش حل شود و ان شاالله بتواند بازی کند.

مهمترین بخش صحبت‌های رییس نیروی انسانی ستاد کل به بحث در خصوص طرح وزیر ورزش برای سود بردن باشگاه‌ها از بازیکنان سرباز بود. سردار کمالی در این خصوص گفت: طرحی داده شده از سوی وزیر محترم ورزش که در حال بررسی است که اگر بشود ما بتوانیم راه حلی پیدا کنیم تا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و بقیه باشگاه‌های دولتی بتوانند از خدمت ورزشکاران استفاده کنند که فعلا در حال بررسی است و به نتیجه قطعی نرسیده است و روند بررسی را طی می کند.

سردار کمالی در پایان درباره شرایط استفاده از سرباز قهرمان نیز گفت: در حوزه سربازی که هر کس که می‌خواهد قانونی بگذارد باید حتما با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح باشد و در ستاد کل بررسی شود و تاکنون چنین پیشنهادی به ستاد کل اعلام نشده و قطعا اگر پیشنهادی بیاید بررسی می شود و اگر به مصلحت باشد نظر هماهنگی اعلام می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.