پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه و آبادی شهر ساری باید خط قرمز برای همه ما باشد

0

پایگاه خبری چهاردانگه : یک عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه در ساری از ظرفیت نخبگان استفاده نمی‌شود اظهار داشت :. باید مجموعه مدیران و منتخبان شهری متشکل از فرماندار ، شهردار ، نمایندگان مردم در مجلس و شورا و … متحد باشند و در موعد جذب مدیران و نیروی انسانی هماهنگ عمل و از نخبگان برای توسعه و پیشرفت شهر استفاده و نخبه پروری کنند. باید نگاه بزرگ و ضابطه‌مند داشته باشیم و به این درک و فهم برسیم که بکارگیری نخبگان به سود ما است. تنگ نظری و فامیل بازی را کنار بگذاریم و از توانمندی آنان برای اشتغال زایی استفاده کنیم. من معتقدم نخبگان تحول ساز جامعه هستند.

دکتر همت محمدنژاد کلکناری که با در ایستگاه پنجم در دفتر شمال نیوز حضور یافت ، به رابطه علم مدیریت و توسعه پایدار پرداخت و اظهار داشت : بدون تردید در جوامع توسعه یافته، علم مدیریت مهمترین بخش از پازل توسعه پایدار « نیروی انسانی مولّد » است که در این زمینه مازندران و خصوصا مرکز آن شهر ساری سرشار از ظرفیت‌ها و پتانسل‌های مستعد ، کارامد ، تحصیل کرده ، مولّد ، صاحب نظر و صاحب ایده است و به هر مقدار که ما از سرمایه‌های هوشمند و دانش علمی نخبگانمان بهره‌ مند شویم به همان اندازه و چه بسا بیشتتر از هزینه هایمان کم می شود .

این فعال فرهنگی و اجتماعی مرکز استان ، کیفیت بخشی به خدمات مختلف را نیازمند بهره‌گیری از دانش و تجربه‌ی جامعه نخبگی دانست و افزود : این امر علاوه بر به کارگیری نخبگان در سطوح مختلف مدیریت نیازمند استعداد یابی و نخبه پروری است اما آنچه که امروز شاهد آنیم، نخبه گریزی، عقل ستیزی، کارشناسی عمل نکردن و حتی نخبه ستیزی است در صورتی که اساس و پایه همه پیشرفت‌های کشور همچنان که مقام معظم رهبری برآن تاکید دارند تولید علم است، بالاترین ثروت علم است که این علم امروز در جامعه دانشگاهی و تحصیل کرده ما انباشت شده است اما متاسفانه برخی اجازه بسط و کسترش آنرا به درون حوزه شهری نمی دهند . برخی با بهره گیری از رانت ، پول و رابطه سالاری آنچنان بر برخی مناصب خیمه زدند که نخبگان علمی که صادقانه قصد خدمت به شهر خود را دارند به حاشیه رانده می شوند اما دید من این است که مردم دیگر به نتیجه رسیده اند که نخبگان باید تصمیم ساز باشند .

دکتر محمدنژاد ،ضعف ساری را عدم وجود مدیران توانمندش در سطح استان دانست و تصریح کرد : متاسفانه یکی از دلایل عدم رشد ساری را نداشتن مدیران توانمند در سطح استان می‌دانم. نه اینکه ما مدیر نداشته باشیم. ساری شهری است که مدیرخیز و نخبه خیز است ولی ما مدیرکشی می‌کنیم. یک دوست اصفهانی داشتم که می‌گفت اگر یک ساروی را بخواهند جایی مدیر کنند، هم‌شهری‌هایش می‌گویند این شخص توانایی ندارد و نمی‌تواند و تا می‌توانند زیر آب او را می‌زنند ولی اگر این اتفاق برای یک اصفهانی بیفتد، ما می‌گوییم شان این آدم بیشتر از این جایگاه است و شاید قبول نکند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد : متاسفانه این یک نگرانی برای ما ساروی‌ها شده است. مدیر در سطح ملی داریم ولی چون نمی‌تواند درخواست‌های شخصی عده‌ای را برآورده کند، ذبحش می‌کنند.

وی با تاکید بر حفظ و صیانت از نخبگان ساروی گفت : تمام نخبه‌کشی‌ها را که بررسی می‌کنیم می‌بینیم علتش نفس و منافع شخصی است. به عنوان مثال آیا مهدی عبوری در بین مردم شهر محبوبیت دارد یا ندارد؟ نظرسنجی کنید می‌بینید به واسطه فعالیت و تلاش هایی که شهردار موفق ساری انجام داده در بین مردم محبوب است. اما بعضی از مدیران دارند به خاطر نَفس و منافع شخصی ، ایشان را ذبح می‌کنند.

دکتر محمدنژاد با طرح سئوال که « چرا ما از ظرفیت نمایندگان، فرماندار، شهردار شهرمان برای رشد و توسعه شهر استفاده نکنیم؟ » اظهار داشت : چرا باید با هم گلاویز بشویم؟ اگر من اشکال دارم، شما کمک کنید اشکالات من گرفته شود و از توان و انرژی من برای این شهر استفاده کنید. خط قرمز ما مردم شهر ساری و توسعه شهر ساری هست. ساری باید یک شهر توانمند و توسعه یافته شود.

وی با تاکید بر اتحاد و همدلی برای آبادانی ساری گفت : به عنوان یک ساروی معتقدم و آن را ثابت خواهم کرد که شهر من ساری نه تنها می‌تواند یکی از بهترین شهرهای ایران اسلامی باشد، بلکه این قابلیت را دارد یکی از بهترین و توسعه یافته ترین شهرهای دنیا باشد. ما ساروی‌ها باید پشت هم باشیم، اتحاد و همدلی داشته باشیم و یک چیزهایی به عنوان خط قرمز تعیین کنیم. توسعه شهر ساری باید خط قرمز برای همه ما باشد. اگر اختلاف سلیقه داریم اشکالی ندارد، طبیعی است، اما ساری خط قرمز ما است. همه باید برای ساری همدل و یکصدا باشیم./شمال نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.