پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه اکوسیستم در ایران روند رو به رشدی دارد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، اسماعیل قادری فر عصر امروز در جشنواره رویدار ملی شتاب، فناوری‌های تقاضا محور در دانشگاه علمی کاربردی فذا آمل با بیان اینکه صنعتگران به عنوان صاحبان ایده به مقوله نوآوری می پردازند که این مهم نشانه امید است، اظهار داشت: چالش‌هایی که وجود دارد هیچکدام مانع کندی حرکت رو به جلوی ما نمی‌شود.

وی رویداد طبری را یک نمونه موفق دانست و گفت: برنامه‌هایی که برای توسعه اکوسیستم در حال انجام است امروز از شرق تا غرب و شمال تا جنوب کشور شاهد شکوفایی این مهم هستیم.

قادری فر با بیان اینکه با الگوی توسعه، جریان ایده‌پردازی در کشور را بپردازیم، تصریح کرد: امروز بنگاه اقتصادی بزرگ کشور به منطقی رسیدند که شتاب دهنده این عرصه و تقاضا را بیشتر کردند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این معاونت با دو برنامه توسعه اکو سیستم و نوآوری و شکل‌گیری نوآوری و فناوری جریان ایده محوری را به تولید محوری سوق می دهد که حمایت تکنولوژی مناسبی دارند.

دبیر جشنواره ملی طبری از ارسال 75 طرح به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: این طرح‌ها بیشتر طرح تقاضا محوری بود که پس از بررسی‌ها 15 طرح به مرحله بعدی راه یافتند.

محمد باقر لیموئی افزود: پنج طرح از این 75 به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند که از نظر ما تمام طرح‌ها برگزیده هستند.هدف ما از برگزاری این جشنواره گره گشایی از مشکلات صنعت است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.