پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توجه ویژه به میراث فرهنگی در سند گردشگری مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه پیش ازظهر شنبه در آیین هنرماه با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری از سال ۸۷ آغاز شده بود و هنوز به تصویب نرسیده است گفت: اولین پیگیری در سال جاری تصویب طرح جامع میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

وی افزود: یکی از ایرادات طرح این بود که فقط گردشگری در آن دیده شده بود و میراث فرهنگی به دلیل نبود اعتبار در آن نادیده گرفته شده بود و خوشبختانه پس از هفت ماه تلاش، این طرح جامع میراث فرهنگی و گردشگری تصویب شده است و امیدواریم بتوانیم براساس برنامه ها و طرح جامع میراث فرهنگی درخواست اعتبار داشته باشیم.

فرزانه با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و نمایش ظرفیت های گردشگری استان گفت: مازندران بیش از همه استان ها دارای غرفه در این نمایشگاه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه ۲۰ درصد ظرفیت گردشگری مازندران به فعلیت درآمده است گفت: بخشی از ظرفیت های استان در نمایشگاه گردشگری به نمایش درآمده است.

وی با اظهار اینکه ظرفیتی مثل میراث فرهنگی و صنایع دستی در شرق استان وجود دارد گفت: اگر قرار است اتفاقی در حوزه صنایع دستی رخ دهد باید هنرمندان حمایت شوند.

فرزانه به نشست با مسئولان بخش های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی باید مکان و پاتوق مشخصی داشته باشند و امیدواریم هنرمندان صاحب غرفه صنایع دستی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد: در شرح جامع، ظرفیت های مختلف شرق مازندران مورد توجه قرار گرفته است و رویکرد این شرح خدمات، فرهنگی و اقتصادی مبنی بر توسعه پایدار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.