پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توان علمی مهندسان کشاورزی مازندران تقویت می‌شود+فیلم

0

محمد علی امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران در این ایام خدمات قابل ذکری را برای جامعه کشاورزان استان در نظر گرفته است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های این سازمان اعزام کلینیک سیار دامپزشکی و دامپروری در هفته بسیج به مناطق محروم استان بوده که در قالب 20 گروه جهادی در شهرهای مختلف مازندران اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کربلای مازندران ادامه داد: طرح بسیج همگام با کشاورز  یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج بوده که در این طرح 250 نفر در 250 روستا جهت ارائه مشاوره و آموزش به کشاورزان درباره کشت پاییزه کلزا اعزام و دوره‌های آموزشی مسجد محور و بازدید میدانی از مزارع کشاورزان و باغات روستای مازندران را برگزار می‌کنند.

امامی با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر از مقاطع کاردانی تا دکتری در رشته‌های مختلف کشاورزی در مازندران عضو سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کربلای مازندران هستند، افزود: برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی برای 500 نفر از مهندسین عضو سازمان در مرکز و شهرهای مختلف مازندران نیز از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت هفته بسیج است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای توان علمی مهندسین گفت: یکی از طرح‌های اجرایی این سازمان به مناسبت گرامی‌داشت این ایام، بازدید علمی از مزارع با بسیجیان برای ارتقای توان علمی مهندسین بوده که در این طرح تجربیات کشاورزان خبره و پیش رو به کشاورزان سنتی انتقال داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کربلای مازندران افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بین کشاورزان سنتی و پیش رو یک شکاف عملکرد چهار برابری وجود دارد و برای اینکه این شکاف عملکردی به حداقل برسد طرح بازدید علمی از مزارع مازندران در دستور کار قرار گرفته تا تجربیات کشاورزان پیش رو به کشاورزان استان انتقال داده شود.

امامی با بیان اینکه بیش از 10 هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی فاقد شغل در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: متقاضیان ایجاد اشتغال که عضو سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان هستند پس از طی دوره توانمندسازی اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی به سازمان بسیج سازندگی معرفی و از تسهیلات لازم برخوردار می‌شوند.

وی افزود: میزان تسهیلات خوداشتغالی از 5 تا 20 میلیون تومان در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده و متقاضیان باید به سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان و یا کانون‌های بسیج مهندسین کشاورزی در شهرهای مختلف استان مراجعه و پس از عضویت و در دوره‌های توانمندسازی اشتغال به بسیج سازندگی معرفی و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.