پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تنور داغ انتخابات مجلس در مرکز مازندران + اسامی نامزدها

حضور نامزدهای مطرح، نشان از داغی تنور انتخابات مجلس این دوره دارد به طوری که از هم اکنون بازار پیش‌بینی انتخاباتی در محافل و مجامع، پررونق است. برخی صاحب‌نظران، از جمله حامیان دولت و اصلاح‌طلبان این حوزه، معتقدند نیاز است نامزدهایی همسو با دولت وارد مجلس شوند تا در حل معضلات کشور، دولت را همراهی بیشتری کنند. آنها حضور اصلاح‌طلبان و حامیان دولت چون نقیبی، بهاری، یوسف نژاد، آقامیری و یوسفی را در مجلس اثرگذارتر می‌دانند تا دیگران.

3

 

چهاردانگه نیوز به نقل از  مازند مجلس: حضور نامزدهای مطرح، نشان از داغی تنور انتخابات مجلس این دوره دارد به طوری که از هم اکنون بازار پیش‌بینی انتخاباتی در محافل و مجامع، پررونق است. برخی صاحب‌نظران، از جمله حامیان دولت و اصلاح‌طلبان این حوزه، معتقدند نیاز است نامزدهایی همسو با دولت وارد مجلس شوند تا در حل معضلات کشور، دولت را همراهی بیشتری کنند. آنها حضور اصلاح‌طلبان و حامیان دولت چون نقیبی، بهاری، یوسف نژاد، آقامیری و یوسفی را در مجلس اثرگذارتر می‌دانند تا دیگران.

 

1436003687_5

تقریبا همه بزرگان و کسانی که احتمال نامزدی آنها در حوزه ساری و میاندورود می‌رفت، برای ورود به انتخابات اعلام آمادگی کردند و به نظر می‌رسد رقابت این دوره از انتخابات، از لحاظ تعدد نامزدهای مطرح، متفاوت‌تر از دوره‌های قبل باشد. از شجاعی و دامادی 2 نماینده فعلی گرفته تا بسیاری دیگر که در این حوزه انتخابیه سابقه نمایندگی در مجلس یا مناصب اجرایی و عضویت در شورا اسلامی شهر را داشته‌اند تا در صورت مناسب بودن اوضاع اعلام نامزدی کنند. این کارزار انتخاباتی، فقط «مهدی عبوری» شهردار جوان ساری را کم دارد که اگر عبوری اعلام نامزدی می‌کرد، به عقیده برخی صاحب‌نظران، حساس‌ترین رقابت انتخاباتی استان و حتی تاریخ حوزه ساری و میاندورود را شاهد بودیم. بهرحال عبوری ترجیح داد در شهرداری بماند تا به منتقدانش ثابت کند خدماتش در شهرداری جنبه تبلیغاتی برای انتخابات مجلس نداشته است. اگرچه بسیاری این را به نوعی زیرکی وی می‌دانند و گمانه‌زنی هایی که عبوری چشم بر صندلی استانداری مازندران دارد.

 

حضور نامزدهای مطرح، نشان از داغی تنور انتخابات مجلس این دوره دارد به طوری که از هم اکنون بازار پیش‌بینی انتخاباتی در محافل و مجامع، پررونق است. برخی صاحب‌نظران، از جمله حامیان دولت و اصلاح‌طلبان این حوزه، معتقدند نیاز است نامزدهایی همسو با دولت وارد مجلس شوند تا در حل معضلات کشور، دولت را همراهی بیشتری کنند. آنها حضور اصلاح‌طلبان و حامیان دولت چون نقیبی، بهاری، یوسف نژاد، آقامیری و یوسفی را در مجلس اثرگذارتر می‌دانند تا دیگران.

 

از سویی، اصولگرایان نیز بیکار ننشسته‌اند و با تشکیلاتی منسجم از جمله فعالیت‌های موتلفه اسلامی که حزبی ریشه دار و منسجم است در صدد تصاحب اکثریت کرسی‌های مازندران از جمله ساری و میاندورود هستند. طبق شنیده‌ها این طیف بیشتر روی سید احمد شجاعی (پسر ارشد آیت‌ا… شجاعی کیاسری نماینده سابق مجلس) که میانه رو هست،  اتفاق‌نظر دارند. و اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد مطمئنا دولت روحانی که بیشترین آرا را از مردم ساری و مازندران داشته است مجددا محبوبیت خود را باز خواهد یافت و این مساله، کار اصولگرایان را سخت‌تر خواهد کرد!

 

علاوه بر بحث‌های جریانی، بحث‌های منطقه‌ای نیز وجود دارد و صاحب‌نظران هر بخش و منطقه، نامزدهای بخش خود را پیروز رقابت می‌دانند برای اثبات ادعایشان دلایل مختلف (احساسی و عقلی) مطرح می‌کنند. اصلاح طلبان میاندورود مصمم‌ هستند با حضور کاندیدای مطرح و کاردانی چونیوسف‌نژاد، گوی سبقت را در جذب آرای قومی و منطقه‌ای از دیگر نامزدهای این حوزه انتخابیه بگیرند. البته اگر بتوانند از سد محکمی چون زارعی و ابراهیمی عبور کنند.

 

در جنوب ساری نیز دودانگه‌ای‌ها روی نماینده جوان‌شان دامادی، حساب ویژه‌ای باز کردند و گروه بزرگی از آنها به نوعی هم‌قسم شدند که از هیچ کوششی برای نمایندگی مجدد وی دریغ نکنند اما در این نبرد انتخاباتی، قطعا کار آسانی پیش روی نخواهد داشت!

 

چهاردانگه‌ای‌ها که 6 دوره از 9 دوره، نماینده راهی مجلس کرده‌اند(یعنی طبق آمار، از هر 3 دوره 2 دوره نماینده داشتند) این بار نیز مصمم‌اند چنین اتفاقی را برای هفتمین بار تجربه کنند. اگرچه این بخش 2 دوره قبلی نماینده به مجلس فرستاد و طبق همان آمار، این دوره، زمان استراحت این بخش در نمایندگی مجلس است و تعدد نامزدهای این بخش نیز اثبات چنین ادعایی‌ را قوی‌تر کرده است!

 

صاحب‌نظران ساری و فرح‌آباد که مصمم به تصاحب کرسی نمایندگی هستند، می‌گویند زمان آن رسیده است که حضور نامزدهای چهاردانگه و دودانگه در مجلس خاتمه یابد و نمایندگانی از شهرهای ساری و فرح‌آباد، عازم بهارستان شوند. حتی برخی تعدد کاندیدای چهاردانگه و دودانگه را به فال نیک گرفتند و معتقدند حضور6 نامزد چهاردانگه‌ای، که 5 تن آنها شخصیت‌های استانی (شجاعی‌ها، نقیبی، بابایی و یوسفی) هستند موجب تقسیم آرا بین آنها و در نتیجه فرصتی برای رقبای آنها در ساری و میاندورود است. در این میان برخی از صاحب‌نظران چهاردانگه می‌گویند این بخش، بزرگترین بخش شهرستان ساری است که جمعیت قابل ملاحظه‌ای در نقاط مختلف شهرستان‌های ساری و میاندورود دارد و اگر نامزدهای این منطقه بتوانند بر روی 2 نامزد اجماع کنند حتی پتانسیل اینکه 2 نماینده راهی بهارستان کنند را دارند که با وضع موجود و عدم اجماع نامزدهای این بخش، چنین نظریه‌ای بعید به نظر می‌رسد!

 

با این تفاسیر باید دید در ادامه روند انتخابات، اجماع نامزدهای اصولگرا و اصلاح‌طلب، و حتی اجماع‌های منطقه‌ای و بخشی، چه تغییراتی لحاظ می‌شود و سرنوشت نامزدهای اصلی این دوره از رقابت‌های مجلس چه می‌شود. بر اساس آخرین اخبار و آمار منتشر شده، نامزدهای احتمالی این دوره از انتخابات حوزه ساری و میاندورود، علاوه بر2 نماینده فعلی (شجاعی و دامادی) چهره‌های زیر حضور دارند.

 

اسامی نامزدهای احتمالی ساری و میاندورود به ترتیب حروف الفبا:        

آقامیری – سیدمحمد

ابراهیمی – عباسعلی

ابراهیمی – هادی

احمدی فولادی – مهدی

امیری – محمدعلی

بابایی کارنامی – علی

بهاری اردشیری – عباسعلی

پیشنمازی – سید‌باقر

خورشیدی – علی‌اکبر

رمدانی – عباس

روحی – عادل

زارعی – منصورعلی

شجاعی کیاسری – سیداحمد

شفیعی تیلکی – محمد

شیخی کیاسری – فضل‌ا…

عزیزی – داریوش

قربانپور – جعفر

صباغی – محمدباقر

نعیمی – سیدعلی

نقیبی – فرامرز

یزدانی – اسماعیل

یوسف‌نژاد – علی‌اصغر

یوسفی – کوروش

نویسنده : مجید ساجدی فر

 

3 نظرات
  1. م . رضايي می گوید

    شیخی استعفا نداد.

  2. اصغری می گوید

    احمدی فولادی را هم باید به نامزدهای چهاردانگه ای افزود

  3. رضا می گوید

    آقای اسحاق مستشرق هم شدیدا مشغول فعالیت هستند؛ایشان جز کاندیداهای مطرح ساری هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.