پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تلاش برخی گروه‌ها برای کاهش ورود مسافر به مازندران!

0

دبیر اتحادیه رستوران‌های بین راهی کشور گفت: برخی گروه‌ها برای کاهش ورود مسافر به مازندران تلاش می کنند اما این امر امکان‌پذیر نیست.

غلامعلی صادقی لاریجانی، دبیر اتحادیه رستوران‌های بین راهی کشور و رئیس اتحادیه چلوکبابی داران مازندران در حاشیه دومین جشنواره تجلیل از برترین کافه و رستوران‌های این استان در بابلسر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چرخه این کشور در دست تولیدکنندگان قرار دارد به ویژه واحدهای پذیرایی بین راهی که در این زمینه بسیار می توانند موثر باشند.

وی با اشاره به حجم بالای گردشگر در مازندران، خاطرنشان کرد: مازندران بهشت ایران است و در حالی که برخی افراد تلاش می کنند تا از حجم مسافران مازندران کم کنند اما این امر امکان‌پذیر نیست.

دبیر اتحادیه رستوران‌های بین راهی کشور بر لزوم حمایت از واحدهای پذیرایی تاکید کرد و گفت: با توجه به گرانی اجناس اما نرخ واحدهای پذیرایی تغییری پیدا نکرده که لازم است تمهیدات حمایتی صورت گیرد تا این افراد نه به خلاف قانون روی آوردند و نه اینکه دست از این کار بکشند.

صادقی لاریجانی یادآور شد: واحدهای پذیرایی در حال حاضر اشتغالزا هستند و می توانند افراد زیادی را برای کار استخدام کنند که البته نیاز به حمایت دارند. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی اماکن گردشگری و واحدهای پذیرایی باید با ارائه تسهیلات نقش حمایتی خود را ایفا کند.

کمک به بالارفتن سطح استانداردها، مهم‌ترین هدف جشنواره رستوران‌های برتر مازندران

سارا پارسا دبیر اجرایی این جشنواره نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی است که جشنواره برترین رستوران های مازندران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره رستوران های برتر مازندران با موفقیت همراه بوده و همین امر موجب شد که برای سال دوم این برنامه برپا شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر امروز رستوران داری یک علم و هنر تلقی می شود باید در این زمینه حمایت های لازم صورت گیرد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره رستوران های برتر مازندران تصریح کرد: مازندران دارای ظرفیت بالایی برای جذب مسافر و گردشگر است که این حجم از مسافران نیاز به رستوران و مراکز پذیرایی دارند اما متاسفانه هنوز در این استان به صورت ویژه به این امر توجه نشده است.

پارسا یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره ها کمک به بالارفتن سطح استانداردهای رستوران‌ها و آموزش برای نحوه سرو غذا، ارتباط با مشتری، برندینگ و نگاه تبلیغاتی رستوران درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه گروه بین المللی آراز مجری برگزاری این جشنواره است، گفت: اتحادیه رستوران داران تنها حامی برگزاری دومین جشنواره رستوران های برتر مازندران بوده و به علت مشکلات اقتصادی موجود در جامعه هیچ اسپانسری برای این جشنواره حاضر به حمایت نشده است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره رستوران های برتر مازندران ادامه داد: نمایشگاه خوبی با 25 غرفه برپا شده و همچنین تعداد 300 نفر از رستوران داران مازندران در این برنامه حاضر هستند که با بررسی دقیق بهترین رستوران های استان معرفی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم رستوران‌ بالسا شهرستان قائمشهر به عنوان رستوران برتر مازندران معرفی شد و همچنین از 14 رستوران دیگر نیز تجلیل به عمل آمد.

دومین جشنواره تجلیل از برترین کافه و رستوران‌های مازندران به همراه برگزاری نمایشگاه موادغذایی، تجهیزات رستورانی و صنایع وابسته با حضور حدود 50 کافه، رستوران و تولید کننده های موادغذایی در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار شد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.