پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تفکیک زباله نیازمند فرهنگسازی است/ نکا شناسنامه دار می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی احمدی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان نکا با اشاره به اعتبارات محقق شده حوزه شهرداری اظهار کرد : خوشبختانه با جذب اعتبارات از ۳۵ میلیارد تومان بودجه مصوب شده سال ۹۷ ، ۲۶میلیارد تومان تحقق پیدا کرد و با توجه به بودجه در نظرگرفته شده شهرداری نکا  ۳۴.۹ درصد به حوزه جاری و ۶۴.۱ درصد به حوزه عمرانی حوزه شهری اختصاص پیدا کرد.

شهردار نکا به میزان بدهی شهرداری اشاره و بیان داشت: میزان کل بدهی ثبت شده سیستمی شهرداری ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ، ۴ میلیارد تومان اسناد تو راهی و ۳۰ میلیارد تومان طلب دارد لذا با وجود این مقدار بدهی و طلب اصلا جای نگرانی نسیست چرا که یکی از هنرهای شهرداری نکا وصول مطالبات بوده و مفتخریم شهرداری نکا در سیستم مالی پاکدست و بروز است.

احمدی ادامه داد: اگر چه عده ای دنبال اخلال و فرافکنی در مجموعه شهرداری بودند اما خوشبختانه  حقوق تمام کارکنان در موعد مقرر پرداخت و هیچ حقوق معوقه نداریم .

شهردار نکا با اشاره به پروژه ۱۴ گانه شهرداری نکا تصریح کرد: بلوار و پل آزادگان نکا از جمله مهمترین پروژه های ترافیکی سطح شهر نکا بود که با افتتاح و بهره برداری از این طرح ۵۰ درصد از ترافیک سطح شهرکاسته شد.

به گفته احمدی در طرح آزادسازی مسیر آزادگان و بلوار سی متری ۲۶ پلاک با مساحت ۱۰ هزار متر مربع تملک و آزادسازی شد.

این مسئول حوزه شهری با اشاره به شناسنامه دار شدن نکا ازاجرای طرح ممیزی املاک و ابنیه  در شهرداری نکا خبر داد و همچنین بیان کرد: خوشبختانه با مدیریت برنامه ریزی دراین حوزه شهری از سال گذشته این طرح در دستور کار قرار گرفت لذا تاکنون کارهای قانونی اعمم از مناقصه، انتخاب پیمانکار و برداشت ها صورت گرفت و همچنین در جهت شناسنامه دار شدن شهر نکا این رویداد از اسفند ماه سال جاری آغاز و تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: طرح  تفضیلی به عنوان طرح جامع شهرداری نکا بعد از گذشت ۵ سال تا پایان سال ۹۷ تصویب و برای ابلاغ  آماده خواهد شد.

مسکن مهر نکا در محدوده شهرقرار گرفت

شهردار نکا با اشاره به قرار گرفتن مسکن مهر در محدوده قانونی شهر اظهار کرد: مسکن مهر نکا در غالب تفاهم نامه در محدوده قانونی شهر نکا قرار گرفت و زین پس خدمات شهری نیز دراین محدود انجام خواهد شد همچنین با قرارگرفتن این محدوده حدود ۴ هزار نفر به جمعیت شهری نکا اضافه شد.

احمدی در خصوص ساماندهی مرکز دفن زباله و تفکیک زباله از مبدا گفت:  خوشبختانه کارهای زیر بنایی این طرح به خوبی صورت گرفته است به طوری که مرکز دفن زباله شهرستان نکا جز دو مرکز برتر دفن زباله مازندران انتخاب شد لذا برای اجرای کامل تفکیک زباله از مبدا نیاز به مشارکت مردمی داریم که دراین حوزه باید به خوبی فرهنگسازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دو مرکز دفن زباله شهرداری و دهیاری در این شهرستان قرار دارد لذا شهرداری آمادگی دارد مرکز زباله دهیاری شهرستان نکا را نیز مدیریت کند چرا که اگر در اختیار شهرداری قرار گیرد قطعا ساماندهی خواهد شد.

شهردار نکا با اشاره به سرانه فضای سبز در این شهرتصریح کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه گردشگری در این شهر سرانه فضای سبز در نکا با نیم متر مربع پایین و نابه هنجار است لذا به دنبال این هستیم تا در۴ سال خدمت دراین شهر این میزان را به ۴ متر مربع برسانیم.

احمدی با بیان اینکه ساحل مروارید نکا به عنوان ساحل نمونه در سطح استان شناخته شد گفت: با توجه به اینکه شهرستان نکا از مجموعه ساحل اختصاصی محروم مانده است شهرداری نکا این مجموعه را از شهرستان بهشهر به صورت قراردادی اجاره و در اختیار گرفته است لذا در زمینه زیبا سازی و تجهیز این ساحل یک میلیارد تومان هزینه شد و در این راستا نیز با رایزنی های انجام گرفته سال جاری ۶۰ متر ساحل اختصاصی ارتش آزادسازی خواهد شد چرا که دریا به عنوان منابع درآمدی شهرداری تداعی می شود و برای درآمد پایدار این مجموعه تلاش خواهد شد.

وی در ادامه اتمام پروژه پارک جنگلی قرمرض ، تجهیز پارک نارنجباغ، ساماندهی ورودی غربی شهر، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و تکمیل آرامستان را از جمله طرح های در دست اقدام شهرداری برشمرد که تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

احمدی با اشاره به تعیین تکلیف بازار امام رضا نکا  خاطرنشان کرد : با همکاری اداره گردشگری مقرر شد این مکان به بازارچه دائمی صنایع دستی تبدیل شود تا منبع درآمدی برای شهروندان نیز فراهم شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.