پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تفاهم‌نامه‌های اقتصادی منعقده با کشورهای منطقه کارگشای توسعه مازندران نبود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد حسین‌زادگان امروز در دیدار اعضای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون مازندران با بیان اینکه موانع صادرات شناسایی و برطرف شود از بخش خصوصی خواست تا انتظارات خود را از استاندار مازندران مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه همه موانع صادرات را رفع خواهیم کرد، بر آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های اقتصادی، ارتقا فعالیت‌های اعضا اتاق بازرگانی استان، برگزاری آموزش‌های لازم و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: زمینه صادرات مرکبات مازندران باید فراهم شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه از خواهر خواندگی و تفاهمات منعقده در حوزه اقتصادی و بازرگانی بهره درست و لازم نبردیم، گفت: با تشکیل جلسات صرفا چیزی درست نمی‌شود، باید به صورت پروژه‌ای و عملیاتی وارد شویم و از تجار موفق دعوت و آنان را برای حضور فعالانه و موثر در بازار صادراتی تشویق کنیم.

حسین‌زادگان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه، ضرورت درک شرایط حساس کشور و لزوم همدلی و مشارکت همه آحاد جامعه در مقابله با دشمنان انقلاب، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی با نقش پذیری فعال بخش خصوصی محقق می‌شود.

وی بر تعیین اولویت‌ها و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی تاکید کرد و یادآور شد: مازندران قطب کشاورزی و گردشگری بوده و باید با کار و تلاش شبانه روزی نسبت به تقویت تولید و افزایش ارزش افزوده اهتمام کرد.

حسین زادگان، بخش خصوصی و دولتی را مساوی مردم و حاکمیت تلقی کرد و گفت: مازندران به پیشرفت مورد انتظار و شایسته خود نرسیده است و اگر قرار است اتفاقی در راستای آبادانی و شکوفایی استان بیافتد به دست خودمان باید رقم بخورد.

وی وجود سه بندر، راه آهن و سه فرودگاه و مزیت همسایگی با کشورهای سی آی اس به عنوان بازارهای هدف صادراتی را فرصتی برای شکوفایی اقتصادی مازندران دانست و گفت: مازندران کریدور شمال – جنوب، دارای زمین‌های مستعد، نیروهای انسانی خلاق، مبتکر و مردمی متحد است و با همگرایی و وفاق می تواند به شایستگی های خود دست پیدا کند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.