پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تغییر کاربری یک آب بندان به زباله دانی!

0

فرماندار فریدونکنار گفت: آب بندان بزرگ بیشه محله این شهرستان تبدیل به زباله دانی شده است.

‌به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمدمهدی نصیری‌کناری در نشست بررسی مشکلات و مسائل موجود در حوزه منابع طبیعی فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما به لحاظ انسانی و اداری، حفظ منابع طبیعی و اتفاق‌هایی است که در پیرامون محیط زیست در جریان است و موجب مخاطراتی می‌شود.

وی تصریح کرد: سودانگاری جوامع بشری به سمتی رفته که از اراضی ساحلی برای منافع خود استفاده می کنند اما باید طرح هایی ارائه شود که ضمن حفظ حریم دریا به سیمای بصری کمک کند.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به این که به عنوان مثال جنگل اسبوکلا اگر مدیریت و تبدیل به بوستان نشود، مشکلاتی به وجود می آید که در نهایت آن را از دست می دهیم، خاطرنشان کرد: جنگل باریکرود فریدونکنار از امکانات بسیار خوب طبیعی برخوردار است و باید از آن نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

نصیری با بیان این که آب بندان بزرگ بیشه محله یک میراث و منبع بسیار مهمی است که در حال حاضر تبدیل به زباله دانی شده و جای افسوس دارد، اظهار کرد: طرح ارائه شده گردشگری در ساحل باید مورد ارزیابی مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح خردمندانه و آینده نگرانه با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: در طرح‌ها باید نسبت به نابودی منابع طبیعی نگران بود و این امر در فریدونکنار به طو جد پیگیری می‌شود.

‌اجرای طرح کاداستر در تمامی سواحل مازندران

موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی  نیز در این جلسه اظهارکرد: به صورت پیوسته باید به سمتی برویم که منابع در اختیار، نظام‌مند و هدفمند شود.

وی با اشاره به این که دست متجاوز را نمی‌توان قطع کرد یادآور شد:تمامی سواحل مازندران طرح کاداستر در حال اجرا است وآمادگی کامل وجود دارد که از سواحل فریدونکنار استفاده بهینه شود چرا که این منابع متعلق به همه بوده و با نگاه حفاظت از جنگل‌های جلگه‌ای استفاده کامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری با اشاره به این که بسیاری از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها کمک زیادی به مجموعه منابع طبیعی داشتند، تصریح کرد: برای حفاظت از جنگل‌ها و سواحل تنها جنگلی که به ودیعه گذاشته شد، جنگل‌های مازندران است و همه باید در حفظ آن سهیم باشند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکل منابع طبیعی این بوده که تمامی عرصه‌ها را خود در حال حفاظت دارد که این امر باید به مردم سپرده می‌شد.

‌هیچ گونه مزایده‌ای ‌در سواحل جنگلی و ساحلی انجام نمی‌دهیم

حمید بخشی شهردار فریدونکنار نیز با بیان این که یکی از اشتباهات تاریخی این بوده که می پنداریم منابع طبیعی برای دولت است تصریح کرد: این امر اشتباهی است چرا که مردم خود بهترین حافظان منابع هستند.

وی افزود: برای حفظ منابع ملی و طبیعی باید مشارکت مردم را در نظر بگیریم.

بخشی با اشاره به این که در بابلسر و فریدونکنار هیچ گونه مزایده‌ای را در سواحل جنگلی و ساحلی انجام نمی‌دهیم، یادآور شد: هیچ راهی به غیر از تفریحی و توریستی برای حفظ محیط زیست در ساحل وجود ندارد.

شهردار فریدونکنار گفت: جنگل‌های جلگه‌ای باید به شیوه‌های مختلف حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، اجرای طرح پیاده راه ساحلی و جابه جایی ملک مرکز تحقیقات از جنب پل میلاد به کنار بندر، اجرای طرح گردشگری جنگل‌های باریکرود و احیای آب بندانهای مشترک روستاهای بزرگ بیشه محله و شیرمحله از موضوعات مهم و مطروحه این جلسه بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.