پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعدادی از آثار کشف شده محوطه باستانی وستمین مرمت شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  سیف الله فرزانه اظهار داشت: پیرو پروژه حفاظت ۱۰۰ قلم آثار تاریخی گنجینه اداره کل و نیز یافته های باستان شناسی از کاوش محوطه اشکانی وستمین چهاردانگه در سال گذشته و بخش دیگری از آثار موجود در موزه تاریخ ساری مرمت شد.

وی افزود: بر اساس شرح خدمات مصوب پاکسازی، نمونه برداری، استحکام بخشی، بازسازی و بازپیرایی اموال منقول فرهنگی تاریخی که در گذر زمان آسیب دیده و در خطر بود، صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طرح محتوای موزه تاریخ شهر ساری(عمارت کلبادی)در دست تدوین است و با اجرای بهینه آن، این موزه در جایگاهی شایسته و فراگیر از بعد مخاطبان، محتوا و مقیاس قرار خواهد گرفت.

فرزانه با بیان اینکه در سال گذشته تفاهم نامه ای با شهرداری ساری جهت ایجاد، تجهیز و راه اندازی موزه های مشارکتی به امضا رسیده است اظهار داشت: بر اساس ان تفاهم نامه مقرر شد دو نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری ساری جهت ایجاد و برپایی چهار موزه تاریخ ساری، فرهنگ بومی، اسناد و نسخ خطی و مهر و سکه در بوستان ولایت همکاری، تعامل و مشارکت کنند.

فرزانه گفت: در راستای اجرای مفاد این تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن مستند سازی و ساماندهی، فهرستی از آثار و اموال فرهنگی تاریخی مربوط به شهرستان ساری تهیه نموده تا پس از تجهیز موزه های یاد شده و ایجاد سیستم حفاظت فزیکی،الکترونیکی و مکانیکی در اختیار شهرداری قرار دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه روند انعقاد قرارداد با مشاوره مورد تایید امور موزه های کشور جهت انجام مطالعات و تدوین طرح محتوای موزه ها از سوی شهرداری ساری در دست اقدام است تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه هزینه های تجهیز،راه اندازی و تغییر کاربری بوستان ولایت برعهده شهرداری بوده و تمامی عواید حاصل از فروش بلیت ورودی،فروش نشریات،کتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی و نیز درآمدهای حاصل از برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی چهار موزه نیز متعلق به شهرداری است.

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش های دوسویه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری ساری، با همراهی ها و همدلی های شهردار فرهنگ دوست و بزرگان اندیشمند استان این مهم در مازندران اتفاق بیافتد.

کد خبر 4431952
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.