پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعاملات اقتصادی مازندران و آفریقای جنوبی رونق می‌گیرد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عبدالله مهاجر دارابی صبح امروز در نشست کاردار و رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با مدیریت بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: خوشحالیم که دو رایزن اقتصادی و سیاسی، مازندران را به عنوان هدف انتخاب کردند که در دو روز بازدیدهای لازم انجام شده که با توجه به ظرفیت دو کشور بتوانیم شاهد تعامل بیشتر باشیم.

وی افزود: مازندران دارای ظرفیت فراوان در حوزه‌های مختلف است که مهم‌ترین حوزه در بخش کشاورزی است که در بیش از 14 محصول رتبه نخست را در کشور دارد.

مهاجر تصریح کرد: بیش از چهار هزار شرکت تولیدی در حوزه صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو در استان فعال است که می‌توان از ظرفیت این صنایع بهره‌گیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: در حوزه گردشگری نیز مازندران دارای جاذبه‌های تاریخی و دیدنی فراوانی است که در این زمینه نیز دو کشور می‌توانند تعامل بیشتری داشته باشند.

مهاجر گفت: مازندران بهترین فضا جهت سرمایه‌گذاری است که همه جاذبه‌ها را در خود جای داد. اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی آمادگی دارد که در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند تا شاهد ارتقا روابط اقتصادی میان دو کشور باشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز گفت: مازندران با تولید سالانه 200 هزار تن گوشت مرغ رتبه خوبی در این زمینه در کشور دارد.

میران افزود: با توجه به دین مشترک مسائل مربوط به ذبح شرعی، تکنولوژی و مدیریت خوب در آفریقای جنوبی، وزارت جهاد کشاورزی جهت ایجاد شرکت زنجیره ای گوشت مرغ به صورت میدانی درآفریقای جنوبی بازدید داشته است.

وی بیان کرد: وجود بندر امیرآباد به عنوان بندر پرتردد تجاری در کشور مطرح بوده و می‌تواند زمینه صادرات بیش از پیش فراهم شود.

صنایع کشتی‌سازی آفریقای جنوبی در مازندران فعال شود

 سارا نیل امروز در دیدار با تجار و بازرگانان مازندران اظهار داشت: ایران و آفریقا همیشه دارای روابط خوب بودند و زمانی که آفریقا در تحریم بود ایران از ما حمایت می‌کرد و اکنون با توجه به تحریم آمریکا زمان حمایت ما از ایران است.

وی افزود: با توجه به روابط خوب سیاسی متاسفانه در زمینه اقتصادی زیاد به روابط دو کشور توجه نشد که باید جهت ارتقا تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی را پررنگ کنیم.

رایزن اقتصادی آفریقای جنوبی در ایران بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی در آفریقا به صورت مدرن و پیشرفته بوده که میوه‌جات تولیدی به بازار اروپا، شمال آمریکا و خاورمیانه صادر می‌شود.

نیل ادامه داد: آفریقا کشوری پیشرفته و دارای اقتصادی پویا است که به عنوان بزرگ‌ترین کشور در قاره آفریقا زیرساخت‌های لازم اقتصادی را دارد. مازندران دارای دریا بوده و کشور آفریقا نیز در زمینه تولید قایق و کشتی فعالیت دارد که می‌توان به عنوان یک پتانسل و تبادل تجاری استفاده کرد.

وی گفت: در زمینه محصولات شیمیایی و محصولات جانبی آفریقا وارد کننده است که اگرمازندران در این زمینه تولید داشته باشد استقبال می‌کنیم.

این مسئول سفارت آفریقای جنوبی افزود: در زمینه شیلات و آبزی‌پروری نیز صنعت پیشرفته نداریم که با توجه به تجارب ایران جهت پرورش ماهی در آفریقا استفاده شود و آمادگی میزبانی جهت آموزش هیئت فنی را داریم.

ثریا جیکوبس رایزن سیاسی آفریقای جنوبی نیز گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام ماه رمضان وزیر امور خارجه به آفریقا سفر کرد تا موضع کشور آفریقا مشخص شود. در این زمینه تیم عملیاتی تشکیل و مقرر شد شرکت‌هایی که ارتباطی با شرکت‌های آمریکایی ندارند روابط اقتصادی و تجاری را با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

وی با اشاره به تسهیل‌گری ویزا میان تجار دو کشور ادامه داد: تجار و بازرگانانی که قصد ورود به آفریقا جهت مبادلات را دارند، معرفی نامه ای از اتاق بازرگانی داشته و در اپلیکیشن ویزا هدف از سفر خودرا قید کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.