پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصویر 750 مگاپیکسلی از شهر کیاسر!

0

آقای دکتر عباس اسلامی کیاسری که همیشه به پایگاه خبری چهاردانگه ساری لطف داشته و از زمانی که برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه kth کشور سوئد اقامت داشتند، مطالب و عکس هایی را برای پایگاه خبری چهاردانگه ساری ارسال می کنند. آقای دکتر اسلامی کیاسری اکنون در کشور انگلستان و شهر لندن اقامت دارند.

از آقای دکتر اسلامی تصویری فوق العاده با اندازه 140 مگاپیکسل قبلا در پایگاه خبری چهاردانگه منتشر شده بود ( لینک مطلب ). این بار دکتر اسلامی تصویری رویایی و با اندازه بسیار بزرگ از شهر کیاسر برای اولین بار تهیه کرده است که دیدن تصویری از کیاسر در این اندازه می تواند بسیار جالب باشد.

تصویری که دکتر اسلامی تهیه کرده است در اندازه 750 مگاپیکسل ( Gigapixels 0.75 ) است که در واقع در در کنار هم قرار گرفتن چندین عکس با دقت زیاد قرار گرفته شده است.

آقای دکتر  اسلامی کیاسری همانگونه که از پسوندشان پیداست اهل شهر کیاسر هستند. ایشان مدرک دکتری خود را از دانشگاه KTH سوئد در رشته ی الکترونیک و کامپیوتر به پایان رسانده و اکنون در شهر لندن ساکن هستند. ایشان کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه فردوسی مشهد و دیپلم خود را در رشته ریاضی و فیزیک از دبیرستان ۲۹ آبان ساری دریافت کرده اند، همینطور مقطع راهنمایی را در مدرسه شهید مطهری کیاسر و ابتدایی را مدرسه ابتدایی شهید خانگاه کیاسر به پایان رسانده است.

به علت اندازه ی بسیار زیاد این فایل و به این علت که گذاشتن فایلی با این حجم در فضای سایت منطقی به نظر نمی رسید دکتر اسلامی این فایل را در سایت گیگاپن ( gigapan ) که وب سایتی برای آپلود تصاویر در اندازه ی بسیار بزرگ است قرار داده است که کار نمایش این فایل بزرگ را راحت می کند. اگر چه با وجود اینکه سایت گیگاپن از تکنولوژی برای نمایش اینگونه تصاویر استفاده می کند تا زمان کمتری برای نمایش آن صرف شود ولی به هر حال دیدن این تصویر نیاز به سرعت اینترنتی حداقل بین ۱۲۸ تا ۵۱۲ کیلوبیت دارد تا بتوان آن را بدون دردسر مشاهده کرد.

سایت گیگاپن از تکنولوژی استفاده می کند که طی آن ابتداء پس از چند دقیقه عکس کامل لود شده و سپس با بزرگنمایی آن فقط آن نقطه از تصویر که در پنل مربوطه نمایش داده می شود واضح شده و دیگر بخش های تصویر تا زمانی که فراخوانی نشود لود نخواهد شد و همین عمر باعث می شود تا در نمایش عکسی با اندازه مشکل چندانی نداشته باشید!

برای نمایش تصویر ۱۴۰ مگاپیکسلی شهر کیاسر در وب سایت Gigapan روی عکس زیر کلیک کنید.

( نمایش کامل تصویر با توجه به سرعت اینترنت شما کمی طول خواهد کشید )

 

    اندازه عکس: 750 مگا پیکسل ( 0.75 Gigapixels ),تاریخ عکس: 19 مرداد 1396 – 10 August,زاویه عکس برداری: دامنه‌های بین شاهکوه و زرکوه واقع در غرب کیاسر,عکاس: عباس اسلامی کیاسری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.