پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصویب طرح "باغ شهر رامسر" در شورای عالی معماری کشور

0

شهردار رامسر از تصویب طرح باغ شهر رامسر در شورای عالی معماری کشور خبرداد.

مظاهر باقرسلیمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه باغ ۳۳ هکتاری در مرکز شهر رامسر واقع شده و به ثبت میراث فرهنگی رسیده است، تصریح کرد: مالکیت زمین باغ 33 هکتاری متعلق به شهرداری است و اقداماتی برای مرمت و بهسازی این باغ توسط شهرداری و سازمان میراث فرهنگی انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع باغ ۳۳ هکتاری رامسر به تایید شهرداری و میراث فرهنگی نرسیده بود و نقشه راهبردی و راه کامل جهت احیای آن وجود نداشت، عنوان کرد: با پیگیری شورای اسلامی شهر، شهرداری و فرمانداری، طرح جامع باغ با هدف و موضوع باغ شهر رامسر در کارگروه تخصصی به تایید و تصویب رسید و طرح آن نیز در شورای عالی معماری کشور مطرح شد که پس از تصویب عملیات اجرایی باغ آغاز خواهد شد. 

باقرسلیمی افزود: باغ ۳۳ هکتاری به عنوان یک ظرفیت و فرصت خوب گردشگری و فرصت خوبی برای اشتغال زایی در شهر رامسر است.

شهردار رامسر با اشاره به اینکه الگوی شهرسازی طرح های تفصیلی شهری است و با توجه به پایان عمر آن نواقصات بسیاری داشته و موانعی جهت توسعه شهر ایجاد شده است، تصریح کرد: با بازنگری و بازآفرینی طرح شهری و با توجه به موقعیت شهر رامسر که قطب گردشگری شهرهای ایران است طرحی با محوریت صنعت گردشگری باید در این منطقه ایجاد شود تا تحولات لازم و توسعه اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه بودجه ای که برای شهر رامسر نوشته و پرداخته می شود بودجه شهری و محلی است اما رامسر خدمات ملی ارائه می دهد، گفت: سرمایه گذاران بخش گردشگری در رامسر مورد استقبال قرار می گیرند و به دنبال این هستیم با ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری این شهر توسعه یابد.

شهردار رامسر یادآور شد: تنها راه برون رفت رامسر از بیکاری و  ایجاد اشتغال، توسعه همه جانبه صنعت گردشگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم است . 



 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.