پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاویر: تنوع محصولات کشاورزی بخش چهاردانگه

0

بخش چهاردانگه، به عنوان وسیع ترین بخش استان مازندران و به دلیل قرارگیری در مرز بین استان مازندران و سمنان دارای ویژگی خاصی در الگوی کشت محصولات کشاورزی است. ویژگی هایی که باعث مساعد بودن خاک و آب و هوای این بخش برای رشد محصولات کشاورزی مختلفی در پایین دست و بالادست کیاسر شده است.

محصولات کشاورزی و همینطور باغی که در بخش چهاردانگه کشت می شود هم از نوع محصولات جلگه ای از جمله برنج و هم از نوع محصولات دیم از جمله گندم و جو و هم از نوع محصولات مناطق کوهستانی و سردسیر مانند عدس است که از این حیص بخش چهاردانگه را تبدیل به منطقه ی مساعدی برای کشت گونه های متفاوتی از محصولات کشاورزی با شرایط خاص جغرافیایی کرده است.

علاوه بر این محصولات کشاورزی باید پرورش محصولات باغی مختلف به ویژه سیب که از جمله بهترین مناطق پرورش میوه سیب در استان است می باشد را اضافه کرد.

در ضمن بخش چهاردانگه به دلیل قرار گیری در ارتفاع، مکان مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است که می توان با اهمیت دادن بیشتر به این موضوع زمینه اشتغال در مورد کشت گیاهان دارویی در منطقه را فراهم آورد.

در این مطلب با معرفی گیاهان مختلف قابل کشت در بخش چهاردانگه می خواهیم ضمن شناساندن این محصولات، هم مردم و هم مسئولین را نسبت به ظرفیت های بالقوه بخش چهاردانگه در این مورد آشنا کنیم.

…………………………………………………………………………………….

توتونتوتون

 

کدو

 

لوبیا

 

 

سیب زمینی

 

 گندم

 

توتون

 

عدس

 

سبزی

 

شالی

 

زعفران

 

کلزا

 

گوجه فرنگی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.