پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشریح اهم برنامه های ستاد سفر بخش چهاردانگه

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: سلطانی بخشدار چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ضمن تبریک سال جدید و خیر مقدم مهمانان نوروزی گفت: مقدمات برای ورود مهمانان گرامی که چهاردانگه زیبا و با شرایط اقلیمی متفاوت از جای جای ایران عزیز را انتخاب نمودند فراهم و مهیا ست . وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر به علت جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در بخش چهاردانگهٰ این منطقه به یکی از اهداف سفر مهمانان از استان های مختلف قرار گرفته و هر سال شاهد حضور مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور و خارج کشور در بخش زیبای چهاردانگه می باشیمٰ چشمه زیبای سورت و آبندان الندان که در دل جنگل های انبوه پله واقع شده از جاذبه های مهم گردشگری می باشند که به عنوان آثار ملی ثبت شده اند در کنار دریاچه چورتٰ گور دخمه های اشکانی وستمین ٰ آبشار های متعدد و طبیعت زیبای چهاردانگه فرهنگ غنی مردم و عبور جاده اصلی شمال به جنوب و شرق کشور از بخش چهاردانگه باعث شده است تعداد زیادی مسافر ایام تعطیلات عید را در بخش چهاردانگه سپری نمایند.

بخشدار چهاردانگه افزود: ستاد سفر بخش چهاردانگه از ماههای قبل تشکیل و جلسات متعددی تاکنون برگزار نمود و مقدمات را برای پذیرایی بهتر مسافران نوروزی آماده نموده است.

سلطانی گفت: مقرر شد شهرداری و شورای اسلامی شهرکیاسر اماکن عمومی ازقبیل سرویس بهداشتیٰ نمازخانهٰ پاکسازی محیط شهر و حریم راهها جمع آوری زباله و توزیع کیسه زباله نصب بنر در ورودی و خروجی شهر هماهنگی با کسبه و خبازیها را جهت پذیرایی هرچه بهتر مسافران نوروزی مهیا نمایند. ضمن اینکه همایش عمومی پاکسازی حریم جاده در محور ساری کیاسر از سوی حافظان محیط زیست منطقه چهاردانگه در روز جمعه 27 اسفند 1395 که در یک حرکت خود جوش انجام میشود.

مسئول سیاسی بخش در ادامه پیرامون حضور مسئولین بخش ابراز داشتٰ مقرر شد تمام اداره هاٰ نهادها و دهیاری ها اقدام به نصب بنر خیر مقدم نمایند.و مسئولین ادارات در تمام وقت پاسخگوی مسافرین باشند و لیست کشیک ایام نوروز را به همراه شماره تلفن به بخشداری ارسال نمایند و در صورت سفر از قبل با بخشداری هماهنگ نمایند.

بخشدار چهاردانگه در ارتباط با مسایل امنیتی بخش در ایام تعطیلات ابراز داشت: نیروی انتظامی برای حفظ و امنیت منطقه در ایام عید تلاش مضاعف داشته و از اماکن عمومی سرکشی مداوم خواهند داشت.

با توجه به افزایش جمعیت در روستاهای بخش و ورود مسافران نوروزی به روستاها سلطانی اظهار داشت: کلیه شورای اسلامی و دهیاران باید امکانات رفاهی اولیه را برای مسافران فراهم و نسبت به پاکسازی مسیر جاده ها خیابان ها و نصب پارچه خیر مقدم اقدام و از هر گونه کندکاری و حفر کانال غیر ضرور در سطح روستا خود داری نمایند.

وی درباره حفظ محیط زیست اظهارداشت: برای حفظ محیط زیست بخشٰ مقرر شد محیط زیست بخش از اماکن عمومیٰ اقامتیٰ مکان دفن زباله به صورت مستمر سرکشی و تذکرات لازم در خصوص رعایت حفظ مسایل زیست محیطی را داشته باشند.

سلطانی گفت: در راستای تامین مایحتاج مسافرانٰ نوروزی مقرر شد اصناف بخش با مغازه داران بخش هماهنگی تا نسبت به بازگشایی و خدمات دهی مسافرین در ایام تعطیلات اقدام نمایند

وی در رابطه با تامین سوخت جهت جلوگیری از کمبود سوخت در جایگاه های بخش ابراز داشت: برای جلوگیری از کمبود سوخت جایگاه داران نسبت به خرید و ذخیره سوخت اقدام نمایند.

بخشدار چهاردانگه برای افزایش ایمنی جاده ساری – کیاسر – سمنان در ایام نوروز ابراز داشت: با توجه به اینکه جاده ساری کیاسر – سمنان از محورهای اصلی است اداره راه و شهر سازی نسبت به ترمیم نقاط رانشی و راههای روستایی اقدام تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

سیدمحمدحسین سلطانی گفت: اداره برق چهاردانگه نسبت به بازدید روشنایی معابر سطح شهر و روستاهای اقدام نموده و نسبت به نصب پهن تاب اقدام نمود.و مقرر شد نسب به نصب پهن تاب های تهیه شده توسط شورای بخش با مشارکت شورا و دهیاران روستا از طریق توزیع برق شهرستان تخصیص داده شد در ایام نوروز اقدام نمایند

مسئول سیاسی بخش در ارتباط با اعزام کاروان راهیان نور اظهار داشت: با مشارکت کلیه ادارات نهادها شرکتها شوراهای اسلامی و دهیاری ها و پایگاه مقاومت بسیج اعزام راهیان نور در قالب دو اتوبوس انجامشد که جا دارد از تمامی کسانی که در این امر مهم مشارکت نمودند در راس فرماندهی محترم سپاه چهاردانگه جناب آقای کردان که مسئولیت اعزام را بر عهده دارند صمیمانه تشکر تمایم

بخشدار چهاردانگه در باره حمل زباله شهر ساری در ایام عید نوروز گفت: شهرداری ساری نسبت به حمل زباله با رعایت کامل مصوباتی که در این خصوص شده است در ایام عید فقط در شب اقدام نماید.

وی در رابطه با کنترل بازار شب عید گفت: اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ساری موظف شد در راستای کنترل بازار میوه بخش را تامین نماید.

سلطانی در باره محل اسکان مسافران ضمن تشکر از همکاری خوب آموزش و پرورش که در این راستا پیشگام میباشد گفت: علاوه بر مراکز اقامتی موجود و فعال در بخش چهاردانگه برای اسکان نوروزی مسافران خانه فرهنگیان چهاردانگه واقع در روستای لنگر با 5 سوییت و امکانات کافی – دبستان فردوسی کیاسر با 7 کلاس – دبستان روستای الندان با 3 کلاس، خوابگاه دبیرستان المهدی پشتکوه با 5 اتاق و اوردوگاه شهید توکلی و نامجوی برای مسافران در نظر گرفته شده است.
وی در پایان ضمن آرزوی سفر خوب و به یاد ماندنی برای تمامی مسافران عزیز ، خواستار رعایت مقررات و اصول ایمنی و جاده ایی از سوی تمامی رانندگان محترم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.