پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ترافیک؛ گره کور راه‌های مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه: مازندران در تمامی ایام به‌ویژه در روزهای تعطیلات میزبان مسافران بسیاری از سراسر کشور است ولی با این وجود هنوز به زیرساخت‌های راه‌های استان آنچنان که باید توجه نشده است.

در سال‌های اخیر همچنان شاهد صف‌های طولانی ترافیک و مرگ بسیاری از هم‌وطنان در راه‌های مازندران هستیم و ترافیک به‌عنوان گره کور در راه‌های استان تبدیل شده است، انگار انتظار در صف‌های ترافیک به بخشی از سفر تبدیل شده و همه آن را پذیرفته‌اند.

درست است معضل ترافیک در تمامی جاده‌ها وجود دارد و تنها مربوط به مازندران نیست اما مشاهده می‌شود که مدیریت در این زمینه در استان از ضعف برخوردار است و اگر از محورهای مواصلاتی هراز، سوادکوه و کندوان بگذریم، حداقل می‌دانیم محدودیت‌های ترافیکی برای جلوگیری از گره ترافیکی اعمال می‌شود.

محور ساری-تاکام با وجود اینکه از محورهای پرتردد محسوب می‌شود به‌دلیل اجرا نشدن عملیات ساخت و اجرای پروژه به جاده مرگ شهرت دارد و حتی این محور از اعمال محدودیت ترافیکی نیز محروم است.

*پیگیری برای چهارخطه کردن محور ساری-تاکام

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران  با بیان اینکه اقدامات خوبی در بحث زیرساخت‌های راه‌های مازندران صورت گرفته است، گفت: وضعیت راه‌های مازندران روز به روز در حال بهتر شدن است.

حیدر نوروزی اظهار کرد: زمانی از گدوک پل ورسک مشکل داشتیم ولی در حال حاضر مشکلات محور سوادکوه در حال حل شدن است و تنها در محدوده شیرگاه دچار مشکل هستیم که کارهای زیرساختی توسط شرکت ساخت در حال انجام است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد محور هراز چهارخطه شده و وضعیت ترافیک در این محور نسبت به گذشته مناسب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به رفع گره ترافیکی در محدوده پل و تونل چالوس، تصریح کرد: در بحث راه‌های روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته، به‌طوری‌که در سه سال گذشته حدود یک‌هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است.

این مسؤول در ارتباط با مشکلات محور ساری- تاکام بیان کرد: این موضوع را به وزارت راه انعکاس دادیم که در حال پیگیری است و جلسات مختلفی در ارتباط با حل این مشکل برگزار شده که امیدواریم خبرهای خوشی در آینده شنیده شود.

*لزوم مدیریت ترافیک در محورهای مازندران

سرپرست پلیس راه مازندران  گفت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف گردشگری مازندران در روزهای پایانی هر هفته و ایام تعطیل شاهد افزایش بار ترافیکی در محورهای استان هستیم.

محمدرضا خسرویان اظهار کرد: وقتی حجم سفرها افزایش یابد لازم است در این زمینه مدیریت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ترافیک در همه راه‌ها وجود دارد، افزود: مهم‌ترین موضوع بحث مدیریت آن است که در این زمینه باید اهتمام جدی صورت گیرد.

سرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه به‌منظور جلوگیری از گره ترافیکی در ایام تعطیلات و روزهای پایانی هر هفته محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان اعمال می‌شود، گفت: البته برخی مشکلات به مسائل زیرساختی راه‌های مازندران مربوط می‌شود که در صورت تزریق اعتبار مشکلات برطرف خواهد شد.

راه به‌عنوان یکی از محورها و شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود که لازم است برای توسعه و پیشرفت استان مازندران به این موضوع بیشتر توجه شود./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.