پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم هوای گرم و تابستانه در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: جو پایداری در آسمان مازندران حاکم است و هوای استان تا اوایل هفته آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تداوم هوای گرم در مازندران، گفت: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساری، دشت‌ناز و قائم‌شهر 34 و آمل و گلوگاه 33 درجه و کمیته دمای هوا مربوط به بلده با 11 درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوای استان، اضافه کرد: دمای هوا تا اوایل هفته آینده گرم بوده و یکی دو درجه گرم‌تر نیز خواهد شد.

اسدی ادامه داد: دمای هوا در گرم‌ترین ساعات در شهرهای غربی  از رامسر تا نور  31 تا 33 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی استان از محمودآباد تا گلوگاه بین 34 تا 36 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین طی این مدت در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر به‌ویژه در ارتفاعات استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار هوای گرم و آفتابی در آسمان لازم است مردم از روشت کردن آتش در جنگل‌ها پرهیز کنند.

اسدی گفت: وضعیت دریا تا پایان هفته جاری به‌صورت موج ملایم پیش‌بینی می‌شود که شنا در محدوده طرح دریا با رعایت نکات ایمنی مانعی ندارد.

 

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با توجه به افزایش دما و تداوم چند روزه آن  اشاره کرد و افزود: این توصیه‌ها با همکاری کارشناسان هواشناسی و جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف با هدف پیشگیری از خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی اعلام می‌شود تا کشاورزان با مشکلی مواجه نشوند.

معاون هواشناسی مازندران تصریح کرد: ایجاد جریان هوا روی سر دام و طیور با استفاده از پنکه و فن در واحدهای مرغداری و دامداری، راه‌اندازی فواره آب روی سقف بیرونی سالن‌های مرغداری، نصب و راه‌اندازی سیستم پدکولینگ در ورودی سالن‌های مرغداری، در اختیار گذاشتن آب کافی و تمیز برای دام و طیور و عدم تغذیه آنها در ساعات گرم روز مورد تأکید است.

اسدی با اشاره به کنترل دما، رطوبت و تهویه مناسب در فضای گل‌خانه‌های مازندران، اضافه کرد: به‌دلیل گرم بودن هوا، از سم‌پاشی در اواسط روز با توجه به تبخیر زیاد پرهیز شده و ترجیحا در ساعات پایانی روز انجام شود.

وی با بیان اینکه آبیاری باغ‌ها و مزارع تداوم یابد، اظهار کرد: ایجاد سایه‌بان بر روی کندوهای زنبورعسل، تأمین آب شرب در نزدیکی زنبورستان با استفاده از تانکر آب،نیمه باز گذاشتن درب کندوی زنبور عسل در ساعات گرم روز  و بازدید دریچه پرواز زنبور برای اطمینان از باز بودن آنها از توصیه‌ها به زنبورداران محسوب می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: در مصرف برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف ( 12 تا 16 ظهر و ساعات 19 تا 23 شب) و همچنین در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.