پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجمع کارگران نساجی مازندران در مقابل فرمانداری قائمشهر

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از ایلنا، صبح امروز  ۱۴ فروردین ۱۳۹۵، حدود ۲۵۰ نفر از کارگران نساجی مازندران در اعتراض به شرایط جدیدی که کارفرمای این واحد نساجی برای اشتغال آنها در نظر گرفته است مقابل ساختمان فرمانداری قائم شهرتجمع کردند.

 منابع کارگری ایلنا در خصوص برپایی این تجمع در نخستین روز بعد از اتمام تعطیلات نوروزی صورت گرفته است،گفتند: براساس بخشنامه‌ای که  به تازگی از سوی کارفرما منتشر شده است تمامی کارگرانی که از این پس در نساجی مازندران مشغول به کار شوند باید علاوه بر داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و اعتیاد، به کارفرما سفته و تعهد کتبی نیز ارائه کنند.

تا واپسین روز کاری سال گذشته نزدیک به ۴۱۲ کارگر در کارخانه نساجی مازندران مشغول کار بودند و برپایه اطلاعاتی که از طریق همین کارگران بدست آمده است، مدیریت کارخانه نساجی مازندران قصد دارد که دست کم تا پایان ماه جاری (فروردین ۹۵) فعالیت این واحد صنعتی را به حالت نیمه تعطیل نگهدارد.

ظاهرا در اطلاعیه‌ منصوب به کارفرمای نساجی مازندران آمده است که این تصمیم در راستای انعقاد قرارداد کارمزدی میان مدیریت و مشتریان کارخانه صورت گرفته است.

بصورت میانگین بیشتر کارگران نساجی مازندران تا حدود ۱۶ سال سابقه کار دارند و تعداد قابل توجهی از آنها در آستانه بازنشستگی پیش از موعد هستند و وضعیت پیش آمده در حالی است که از دو سال قبل فعالیت همگی آنها به صورت روزمزدی درآمده است.

کارگرانی که در جریان تجمع صنفی امروز حضور داشتند، می‌گویند آنچه باعث نگرانی آنها شده این است که در نهایت کارفرما با استفاده از این شیوه اداره کارخانه تعداد نامعلومی از کارگران باسابقه  را تعدیل کند.

از قرار معلوم مسئولان فرمانداری با این استدلال که مالکیت کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده است هنوز پاسخ روشن و صریحی به کارگران  معترض نساجی مازندران نداده‌اند.

در مقابل کارگران معترض به مسئولان فرمانداری یادآور می‌شوند که در سنوات گذشته مشکلات صنفی آنها با مداخله مسئولان دولتی حل و فصل شده است  .

کارگران نساجی مازنداران در خاتمه درباره معوقات مزدی  وبیمه ای خود در سال ۹۴ گفتند: معوقات مزدی کارگران این واحد تولید کننده  درماه های پایانی سال  ۹۴ پنج ماه  بود که کارفرما با دادن وام خرید کالا به هر کارگر آن را تسویه کرد.اما معوقات بیمه ای کارگران از  مرداد ماه سال گذشته  همچنان به قوت خود باقی است وبه تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.