پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید دکتر شجاعی بر تبلیغ ویژه کتاب در صدا‌ و‌ سیما‌

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ‌برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب را فرصتی برای آشتی مردم با کتاب دانست و ‌بر تبلیغ ویژه کتاب توسط صدا‌و‌سیما‌ تاکید کرد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل   از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری گفت: نمایشگاه فرصت خوبی است که ضمن آشنایی مردم با کتاب‌های جدید، زمینه خرید، مطالعه و بهره‌برداری از آن‌ نیز مهیا می‌شود.

 

شجاعی اظهار داشت: مازندران یک استان کاملا فرهنگی است و از گذشته چهره‌های زیادی از فرهیختگان، مشاهیر و هنرمندان به نام کشور متعلق به این استان بودند، بنابراین برگزاری چنین رویدادهایی باید تقویت شود.

 

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما  باید تبلیغات، معرفی کتاب و نمایشگاه را جدی بگیرد، چه بسا در این بین کتاب‌های خوبی به چاپ می‌رسد ولی تبلیغات خوبی برای آن انجام نمی‌شود و مدت‌ها مردم از آن بی‌بهره می‌مانند.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: کتاب‌هایی که مورد نیاز روز جامعه است کمتر چاپ می‌شود و این امر سبب شده که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به هر بهانه‌ای، فرصت خوبی را برای آشنایی با آخرین دستاورد‌های حوزه کتاب و تازه‌های نشر در اختیار آحاد جامعه قرار دهد که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

 

وی نمایشگاه کتاب را فرصتی برای آزمون ظرفیت‌های عرصه کتاب خواند و تصریح کرد: برگزاری مراسم‌ متعدد از قبیل برپایی نمایشگاه کتاب و انتخاب کتاب‌های بر‌تر می‌تواند زمینه توجه افکار عمومی به مطالعه را فراهم کند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به ضرورت آشنا کردن نسل جدید از دوران کودکی با مطالعه و قرار گرفتن در معرض کتاب اشاره کرد و گفت: علاقه‌مند کردن نونهالان، دانش آموزان، نوجوانان و جوانان به کتاب می‌تواند یکی از جهش‌هایی باشد که نتیجه آن افزایش ساعت و میزان مطالعه در کشور بوده و این اتفاق با فرهنگ‌سازی درباره کتابخوانی و نهادینه کردن آن از دوره‌های تحصیلی میسر می‌شود که برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس نیز یکی از این راهکارهاست.

1 نظر
  1. طالبی کیاسری می گوید

    باسلام خواهشا مصلحتی کار نکنید هم پیشنهادات و منعکس کنید هم انتقادات را

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.