پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیماری قلبی عروقی در صدر علت مرگ و میر ساروی‌ها

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ساری گفت: علت اصلی فوت ساروها بیماری قلبی و عروقی با ثبت ۵۰۵ مورد در سال جاری گزارش شده است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه،، علی ابراهیمی در جلسه ثبت وقایع حیاتی ساری اظهار کرد: وظیفه اصلی ما در قانون جمع‌بندی و جمع‌آوری اطلاعات و آمار انسانی است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت در بعد از پیروزی انقلاب بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های برنامه‌های ۵ ساله کشور مرتبط با سازمان ثبت احوال و ثبت وقایع حیاتی در آن با ۳ شاخصه است که اولین شاخصه ثبت ولادت بعد از ۱۵ روز و وفات بعد از ۱۰ روز است، شاخصه دوم ثبت پس از یکسال در ولادت‌هاست و در شاخص سوم آمار سوخته که مربوط به معوقاتی است که بیش از یک سال به طول انجامیده که هیچ اطلاعاتی از آنها در دسترس نباشد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این سازمان از حساسیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: آمار و اطلاعات صحیح در این حوزه و تجزیه و تحلیل بهنگام آن می‌تواند نقش بسزایی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در کشور داشته باشد. 

 

وی آرشیو کردن اسناد را یکی از پروژه‌های مهم ثبت احوال برشمرد و گفت: آرشیو کردن اسناد که لازمه صدور کارت ملی هوشمند است، برای تحقق دولت الکترونیک ضروری است.

 

رئیس اداره ثبت احوال ساری از افزایش ولادت و ازدواج در ساری خبرداد و گفت: در شهرستان ساری در ۷ ماهه گذشته سال ۹۴ با افزایش ۸٫۶درصدی ازدواج نسبت مشابه سال گذشته روبه رو بودیم.

 

ابراهیمی با اشاره به کاهش طلاق در هفت ماهه اخیر بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته طلاق در شهرستان ساری با کاهش ۳درصدی روبرو بوده است.

 

وی هم‌چنین از ولادت ۴ هزار و ۲۹۶  نفری در ساری خبرداد و افزود: در هفت ماه اخیر بیش از هزار و ۴۰۰ در شهرستان ساری فوت به ثبت رسید.

 

ابراهیمی علت اصلی فوتی‌ها را بیماری قلبی و عروقی با ثبت ۵۰۵ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: حوادث غیر عمدی، سرطان‌ها و تومورها، علائم و حالات بد تعریف شده و مبهم با بیشترین دلیل فوت اعلام شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.