پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمارستان های مازندران به دستگاه امحای زباله مجهز هستند

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمد سلطان تویه در گفتگو با مهر اظهار داشت: اخیراً فیلم‌ها و تصاویری در فضای مجازی منتشرشده که ضایعات بیمارستانی را در میان زباله‌های شهرداری نشان می‌دهد که در محل دپوی زباله‌های شهرداری وجود دارد.

 

وی در ادامه بابیان اینکه تمامی بیمارستان‌های ما مجهز به دستگاه امحاء زباله هستند، ادامه داد: اگر بیمارستانی دستگاه زباله نداشته باشد اعتباربخشی نشده و درجه ارزشیابی دریافت نمی‌کند و درعین‌حال بیمه هم با بیمارستان‌های فاقد درجه ارزشیابی قرارداد منعقد نمی‌کند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در ادامه خاطرنشان کرد: زباله‌های بیمارستان در دو مخزن شامل نایلون‌های زرد و مشکی جمع‌آوری می‌شود که نایلون مشکی برای زباله‌های غیر عفونی و نایلون زرد مربوط به زباله‌های عفونی است.

 

دکتر سلطان تویه با اعلام اینکه زباله‌های عفونی جمع‌آوری‌شده در دستگاه امحاء زباله، امحاء می‌شود، تصریح کرد: زباله‌ها در این دستگاه در دما و بخار ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد میکروب‌زدایی می‌شوند درحالی‌که شکل فیزیکی خود را از دست نمی‌دهد البته در برخی دستگاه امحاء، زباله‌ها خرد و ریز می‌شود و حتی درگذشته تمامی زباله‌های بیمارستانی سوزانده می‌شد که در حال حاضر این روش به دلیل آلودگی دودی که از سوختن برمی‌خیزد منسوخ‌شده است.

 

وی، افزود: اگر در فضای مجازی فیلمی یا تصویری از ضایعات بیمارستانی در زباله‌های شهرداری دیده شد همه آن‌ها فرآیند امحاء را طی کرده است.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، درباره ساماندهی و امحاء زباله‌های مطب‌ها، گفت: مدت دو سال است که با مشارکت فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، ادارات محیط‌زیست شهرستان‌ها، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان برای امحاء زباله‌های عفونی مطب‌ها اقدام شده به‌این‌ترتیب که طی قراردادی با چند شرکت و بر اساس مقررات محیط‌زیست، زباله‌های عفونی مطب به مطب جمع‌آوری‌شده و با روشی درست و اصولی برای امحاء به بیمارستان‌ها منتقل شود.

 

دکتر سلطان تویه، افزود: آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و دیگر مراکز هم برای ادامه فعالیت مستلزم امحاء زباله هستند که در این راستا زباله‌های عفونی این مراکز بر طبق قراردادی که با بیمارستان‌ها منعقد کردند، برای امحاء به بیمارستان‌ها منتقل می‌شود که پس از فرآیند امحاء به همراه سایر زباله‌ها به محل زباله‌های شهرداری‌ها دپو می‌شود.

 

وی در بخش دیگر و درباره حقوق شهروندی و مرگ بیماران در بیمارستان‌ها، گفت: کل مرگ‌های بیمارستانی و در بحث اعتباربخشی خروجی آن کمیته‌های مرگ در بیمارستان است؛ هر شخصی که در بیمارستان فوت می‌کند پرونده‌اش توسط تیمی مجرب بررسی و اگر قصوری باشد پس ازعلت‌یابی راه برای تکرار آن بسته خواهد شد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اعلام اینکه طبیعت علم پزشکی همراه با قصور است که اکثر آن‌ها سهوی است، افزود: در برخی موارد قصور ریشه در تشخیص اشتباه، درمان اشتباه و یا مدت‌زمان درمان دارد؛ در این صورت حقوق شهروندی ما این است که شخصی که زیر ۲۴ ساعت در بیمارستان فوت کرد بیمارستان حق ندارد گواهی فوت صادر کند بلکه بیمار متوفی بایستی به پزشک قانونی ارجاع شود تا با علت‌یابی منافع شهروندی دچار مشکل نشود.

 

دکتر سلطان تویه، در ادامه بابیان اینکه در اکثر موارد خانواده متوفی تحت هر شرایطی پس از مگر از ارجاع متوفی به پزشکی قانونی جلوگیری می‌کنند، اظهار کرد: نمونه آن مرگ جوان سی‌ساله بهشهری بود که با ارجاع به پزشک قانونی و ارسال پرونده به دادستانی اعلام کردند هیچ شکایتی ندارند.

 

وی، با تاکید بر اینکه مرگ این جوان ناشی از قصور پزشکی نبوده است، عنوان کرد: آنوریسم مغزی ممکن است در برخی افراد سالم بدون علامت وجود داشته باشد درحالی‌که مهم‌ترین عامل پارگی و خونریزی آنوریسم مغزی است.

 

 

1 نظر
  1. شاهين می گوید

    با سلام
    احتراما جناب آقا موارد دروغ زیاد دارد…..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.