پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیست و دومین یادواره سردار شهید علمدار در ساری برگزار می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بیست و دومین یادواره مداح شهید سردار سید مجتبی علمدار با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، مردم شهیدپرور و مسئولان استان در ساری برگزار می‌شود.

این مراسم 13 دی‌ماه از ساعت 18 در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار می‌شود.

در این مراسم روحانی و معنوی حجت‌الاسلام علی سرلک به ایراد سخنرانی پرداخته و علی اکبری در مدح شهدا و ایثارگران نوحه‌خوانی می‌کند.

به گزارش تسنیم سید مجتبی علمدار در سحرگاه 11 دی ماه 1345 در خانواده‌ای مذهبی و عاشق اهل بیت(ع) در شهرستان ساری دیده به جهان گشود. دوران تحصیلش را در ساری گذراند و برای نخستین بار در حالی که تنها 17 سال داشت به عضویت بسیج درآمد و در اواخر سال 1362 به کردستان رفت.

این شهید برای نخستین بار در عملیات کربلای یک شرکت کرد و مدتی پس از آن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر25 کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند.

او در عملیات کربلای 4 و 5 حضور داشت، در کربلای 8 مجروح شد و مدتی بعد به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای10 در جبهه شمالی محور سلیمانیه- ماووت شرکت کرد.

سید مجتبی علمدار در سال 1366 مسئولیت فرماندهی گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل، از گردان‌های خط شکن لشکر 25 کربلا را برعهده گرفت و در عملیات والفجر10 نقش آفرینی موثری داشت.

شهید علمدار در سه راهی خرمال، سید صادق، دوجیله در منطقه کردستان عراق رشادت‌های فراوانی را از خود نشان داد و از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بشدت مجروح شد. او که مردانه در مقابل دشمن می‌جنگید. چندین باردیگر هم مجروح شد.

سید مجتبی بعد از اتمام جنگ در واحد طرح و عملیات لشکر 25 کربلا در ساری مشغول خدمت شد و در دی ماه سال 70 ازدواج کرد که ثمره آن دختری به نام زهرا بود.

سید علاوه بر مسئولیت در واحد تربیت بدنی لشکر به عنوان عضو اصلی هیئت رهروان حضرت امام(ره) هم ایفای وظیفه می‌کرد. او مداح اهل بیت(ع) بود و همیشه مراسم را با نام حضرت مهدی(عج) شروع می‌کرد و در حالی‌ که به امام حسین (ع) ارادت خاصی داشت. مظلومیت آن خاندان را صدا می‌زد.

بیت الزهرا، مسجد جامع، امامزاده یحیی، مصلای امام خمینی(ره)، هیئت عاشقان کربلا و منازل شهدا همیشه با نفس گرم سید مجتبی معطر می‌شد و مرد نیز با صوت داوودیش مداحی را می‌آموختند.

او که بعد از جنگ با یاد و خاطره همرزمان شهیدش زندگی می‌کرد از دوری آنان سخت آزرده خاطر بود و در همه مداحی‌ها آرزوی وصال آن راه یافتگان شهید را داشت.

سید مجتبی علمدار در اوایل دی ماه سال 1375 به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شد و پس از چند روز هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی‌ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان قامت بست و به یاران شهیدش پیوست.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.