پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس منطقه چهاردانگه برگزار شد + تصویر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، آژیر بیستمین مانور زلزله و ایمنی به صورت همزمان در مدارس آموزش و پرورش چهاردانگه با همکاری آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، اداره برق و تشکل های دانش آموزی و بصورت نمادین در دبستان شهید خانگاه کیاسر به صدا در آمد.

حامد خلیلی معاون پرورشی در این مراسم گفت:حدود 40 نوع بلایای طبیعی در جهان شناسایی شده که 32 نوع آن در ایران به وقوع می پیوندد و کشور ما از نظر بروز بلایای طبیعی در رتبه چهارم قرار دارد.

وی افزود: دانش آموزان چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله هستند، لذا برگزاری مانور های مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در کشور واجب وضروری است.

خلیلی گفت: هدف از برگزاری این مانور کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی است.

 در این مراسم که با آموزش های لازم از سوی کارشناسان هلال اهمر و آتش نشانی صورت گرفت، دانش آموزان با شروع مانور نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه‌گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.