پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بومی‌گزینی اولویت مجمع نمایندگان مازندران در انتخاب استاندار است

0

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر، با اشاره به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و جابه‌جایی در بیش از 1400 پست مدیریتی کشور اظهار داشت: قانونی را مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که براساس آن بازنشستگان باید از مسند کاری خود کنار بکشند تا جوان‌ترها در مسند کار قرار گیرند.

وی افزود: استفاده از نیروهای جوان کارآمد جای مدیران بازنشسته، اقدامی است که همه مردم آن را می‌پسندند و ما نیز با احترام به نگاه مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را دنبال و در نهایت مصوبه مجلس به عنوان قانون به دولت ابلاغ و دولت نیز موظف به اجرای آن شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نیروهای جوان کارآمد زیادی در کشور وجود دارند که اگر به خوبی از توانمندی‌های آنان استفاده شود قطعا در توسعه کشور اثرگذار خواهد بود.

نانواکناری با اشاره پیگیری مجمع نمایندگان مازندران برای انتخاب استاندار شایسته و توانمند در استان، گفت: تمام تلاش مجمع نمایندگان مازندران ایجاد همسویی با وزارت کشور برای انتخاب گزینه‌ای است که بتواند برای پیشبرد اهداف استان مفید واقع شود.

وی افزود: شخص خاصی از سوی مجمع نمایندگان مازندران مشخص نشده است. نگاه ما استفاده از ظرفیت‌های داخل استان بوده اما نگاه دولت استفاده از نیروی غیربومی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت ما در انتخاب استاندار بومی‌گزینی است، تاکید کرد: اگر نگاه دولتمردان ما بومی‌گزینی نیست باید یک فرد شایسته که از تجربه مدیریتی برخوردار بوده و نسبت به استان آشنایی دارد به عنوان استاندار مازندران معرفی شود.

نانواکناری با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما در معرفی استاندار آشنایی او با مسائل بودجه‌ای و جذب منابع اعتباری است، تصریح کرد: مازندران از نظر دریافت اعتبارات و تخصیص بودجه جزو استان‌های محروم کشور است و استانی که می‌تواند بهترین استان در سطح کشور باشد امروز جزو استان‌های غیربرخوردار در جذب منابع اعتباری است و با تمام داشته‌ها ندار است.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های مدیریتی کشور، بی ثباتی مدیریت در سطح کلان است، تصریح کرد: تزلزل در مدیران سبب می‌شود تا آنها نتوانند به درستی تصمیم بگیرند، به خوبی امور را پیگیری کنند و به طور کامل به منصه ظهور برسانند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تاکید کرد: بحث ثبات مدیریتی یکی از حداقل‌ها بوده که باید رعایت تا مدیران با ثبات بیشتری کارها و برنامه‌های خود را به سرانجام برسانند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.