پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهمن عالیشاه رییس اداره برق و رییس ستاد دکتر روحانی در بخش چهاردانگه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز در گفت گویی با رئیس اداره برق چهاردانگه و رئیس ستاد دکتر روحانی در منطقه چهاردانگه و مشاور عالی در معاونت ستاد دکتر روحانی در استان و مسئول ستاد حمد در چهاردانگه و مسئول کمیته ادارات استان به مشکلات و نارسایی منطقه پرداخته شد.

 

عملکرد اداره برق چهاردانگه در دولت تدبیر و امید چگونه بوده است؟
خوشبختانه در این دولت تلاش های خوبی در حوزه وزارت نیرو شده است.در سال های گذشته در زمینه اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده و پایداری خط های ۲۰ کیلو ولت در سطح منطقه انجام شده و به منظور سرعت در کار و رفع خاموشی متقاضیان قطب روستایی در منطقه پشت کوه دایر تا نسبت به انجام مسئولیت های محوله در سریعترین زمان صورت گیرد.
ضمنا در سطح روشنایی معابر در داخل شهر و روستایی کارهای خوبی انجام گرفته، با توجه به طولانی بودن خط فیدر پشتکوه طرحی تهیه شده که از ابتدای روستای آغوز گله به طول ۱۲ کیلومتر برای احداث خط طراحی شده تا پس از تخصیص اعتبار اجرایی گردد که این خط به صورت رینگ از فیدر روستایی لالا به فیدر پشتکوه رینگ شود.

مشکلات روستاهایی که اکنون ضعف ولثاژ دارند در دست اقدام می باشند مانند روستایی چورت،خالخیل،ایول،عالیکلاو لالا که پیمانکار در حال اجرا می باشد و روستاهای دیگر نظیر تیلک، آتنی، کردمیر وتلمادره که طراحی آنها انجام شده و پس از تخصیص اعتبار اجرایی می شود.
در زمینه نصب انشعابات کارهای خوبی انجام گرفته و در سریع ترین زمان ممکن نسبت به نصب کنتور اقدام خواهیم کرد.

مانور اصلاح و بهینه سازی فشار متوسط از ابتدای عبور علمدارده تا شهر کیاسر انجام داده ایم در سال جدید نیز مانور فاز ۲ که اصلاح ، شاخه زنی و تعمیرات فشار متوسط و ضعیف ابتدای روستای حاجیکلا تا ششک و مزده انجام گرفته است.
نصب پایه فشار ضعیف و ترانس برای تامین برق متقاضیان از محل طرح توسعه انجام گرفته و در حال حاضر متقاضی که نیاز به احداث شبکه می باشند پرونده آنها در دست اقدام می باشد.

از ابتدای فیدر پشتکوه تا انتهای فیدر گرماب ۱۱ دستگاه سکسیونر(قطع کننده) نصب و راه اندازی شده است.
جای دارد از مدیرعامل محترم شرکت توزیع نیروی برق استان جناب آقای مهندس شهابی تقدیر و تشکر ویژه که با دستور ایشان اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته است و از همکاری مدیر شهرستان مهندس طالبیان و همکاران امور شهرستان که همراه و پشتیبان ما بوده اند تقدیر و تشکر دارم و از مدیرعامل محترم استان انتظار دارم به عنوان یک مسئول اداره بخش چهاردانگه که بومی منطقه می باشم تقاضای اعتبارات طرح های تهیه شده از آن مقام محترم را دارم.

در بخش دوم این گفت گو به مشکلات بخش چهاردانگه و شهر کیاسر پرداخت شد.

جنابعالی چه سمتی در ستاد دکتر روحانی داشتید؟
بنده در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس ستاد دکتر روحانی در بخش چهاردانگه و رئیس ستاد حمد در بخش (حامی مردمی دولت) و مشاور عالی در معاونت ستاد استان انتخاب شدم

بنده در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس ستاد دکتر روحانی در بخش و ستاد حمد در بخش چهاردانگه(حامی مردمی دولت) و مشاور عالی در معاونت ستاد استان انتخاب شدم.

آیا با تمام شدن انتخابات کار ستادهای انتخاباتی هم تمام شد یا نه، اگر ادامه دارد به چه صورت است؟

با تمام شدن انتخابات کار ستادها تمام نشده است و قرار شده است تا این ستاد ها به عنوان اتاق فکر به شناسایی مشکلات پرداخته و آن را به مسئولین انتقال داده و پیگیر انجام کار باشد. در همین راستا به زودی با استاندار مازندران نشست خواهیم داشت و بنده در آنجا به عنوان رییس ستاد آقای دکتر روحانی در بخش چهاردانگه مشکلات بخش را بازگو خواهم نمود و از استاندار خواهم خواست با حل مشکل منطقه،  ذائقه مردم چهاردانگه از انتخاب دکتر روحانی شیرین شود.

در همین راستا بزودی اتاق فکری در بخش چهاردانگه تشکیل می دهیم تا مشکلات منطقه را شناسایی کنیم و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

به نظر شما بزرگترین دلیل عقب ماندگی بخش چهاردانگه چه می باشد؟

ما همه  با هر گرایش فکری باید دست به دست هم دهیم تا چهاردانگه را نجات دهیم.چهاردانگه باید از بازی های سیاسی خارج شود متاسفانه فقط برای گرفتن رای از ما استفاده می کنند چهاردانگه به تنهایی ۴۰ هزار رای دهنده دارد که می تواند در هر انتخاباتی حرفی برای گفتن داشته باشد.
چهاردانگه پتانسیل شهرستان شدن را دارد همه باید کمک کنیم تا این منطقه به جایگاه واقعی خود برسد افراد زیادی داریم که در این راه می تواند به منطقه ما کمک کنند.
 یکی از مشکلات بخش چهاردانگه بخش جاده ای، چه اصلی و چه راههای روستایی می باشد نظر شما در این مورد چیست؟
اکنون مهم ترین مشکل ما در بخش چهاردانگه جاده است متاسفانه روزانه شاهد جان دادن هموطنان در این جاده هستیم که به جاده مرگ از آن نامبرده می شود.ما باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست اعتبار ملی برای احداث جاده داشته باشیم.
متاسفانه اکنون روستاهایی در منطقه چهاردانگه وجود دارد که هنوز جاده های آن آسفالت نشده است که واقعا زیبنده وسیع ترین بخش استان نیست.
چراغ های مه شکن در جاده وجود ندارد که این موضوع رانندگان را در زمان تردد با مشکل مواجه می کند، می طلبد که اداره راه نسبت به نصب چراغ های مه شکن اقدام نماید. و اداره برق چهاردانگه پیگیری های لازم را انجام داده است . اما نصب چراغ مه شکن طبق قانون با اداره راه و شهر سازی می باشد و وظیفه اداره برق برق دار کردن چراغ می باشد و ما این آمادگی را داریم.

برای رونق  صنعت گردشگری در چهاردانگه چه پیشنهادی دارید؟
بخش چهاردانگه از نظر گردشگری از پتانسیل مطلوبی برخوردار است،  متاسفانه هنوز زیرساخت گردشگری برای جذب گردشگر و توریست در منطقه فراهم نشده است ما حتی از کمترین امکانات در این حوزه محروم هستم،  چطور می شود بخشی با بیشترین جاذبه های نادر گردشگری از داشتن یک اداره یا نمایندگی گردشگری محروم باشد.بخش نیاز به نمایندگی گردشگری دارد.

استقرار برخی از ادارات در شهرکیاسر و بخش چهاردانگه ضروری است متاسفانه مردم بخش چهاردانگه برای کارهای کوچک اداری به شهرستان ساری مراجعه می کنند و هزینه و  وقت بسیاری صرفه انجام کار آنها می شود که می طلبد تا ادارات در بخش چهاردانگه  شهر  با شرح وظایف بیشتر مستقر شوند.

در حال حاضر جا دارد از اداره آموزش و پرورش بخش چهاردانگه که همکاری صمیمانه در عرصه انتخابات و تدابیر در امر اجرای انتخابات داشته اند و از مدیریت و معاونین و پرسنل آن واحد تقدیر و تشکر ویژه دارم مخصوصا در زمان تعطیلات در ایام تعطیلات تابستان و عید نوروز مراکز هایی را در مهمانان و گردشگران با تمام امکانات قرار می دهند جای تقدیر و تشکر دارد.

وضعیت شهرک های صنعتی چهاردانگه را چگونه ارزیابی می کنید؟

اکنون شهرک صنعتی ما با کمترین ظرفیت خود فعالیت می کند اکثریت کارخانه ها در نواحی صنعتی چهاردانگه تعطیل شده که تقاضای پیگیری آن را داریم.

کلنگ مجتمع ۳ هزار راسی در منطقه پشت کوه به زمین زده شد متاسفانه بلاتکلیف مانده است و پالایشگاه نفت که زمین اختصاص داده شده متاسفانه هیچگونه عملیاتی انجام نشده است؟

با توجه به تلاش های جهاد کشاورزی بخش امیدواریم در حوزه ترویج و آموزش کشاورزی فعالیت های بیشتری داشته باشند.

برای بهسازی شهر کیاسر و روستاهای بخش چه اقداماتی باید انجام شود؟

برای رونق شهر کیاسر به عنوان نماد چهاردانگه می باشد تاکنون اعضای شورای شهر و شهردار کیاسر با اعتباراتی که در اختیار داشتند کارهای خوبی در سطح شهر انجام داده اند. امیدواریم در این دوره اعضای شورا شهر و شهردار با وحدت و همدلی مشکلات شهر کیاسر را شناسایی تا نسبت به رفع آن اقدام کنند که نیازمند اعتبارات دولتی می باشد.

اجرای طرح هادی در روستاها از مشکلات منطقه می باشد ،اغلب روستائیان از وضعیت درآمدی خوبی برخوردار نیستند.اعتبار لازم باید در اجرای طرح دیده شود مردم نمی توانند با جیب خودشان این طرح را اجرایی کنند

انتظار ویژه از مسئولین کشوری و استانی دارم تا به وضعیت شغلی دهیاران مورد رسیدگی قرار گیرد تا با تلاش بیشتر و امنیت شغلی به کار خود ادامه دهند.؟

با توجه به انتصاب بخشدار جدید از مسئولین چه انتظاری دارید؟

پس از انتخاب بخشدار چهاردانگه جناب سید مرتضی جعفری از مسئولین استانی و منطقه ای و اعضای شورای اسلامی و دهیاران و مردم شریف و بافرهنگ منطقه چهاردانگه به ویژه شهر کیاسر انتظار داریم برای رفع مشکلات تامل و همکاری لازم را با نماینده دولت در بخش را داشته باشند.

یکی از چالش های مهم بخش چهاردانگه انتقال زباله ساری به این منطقه می باشد، در خواست شما از مسئولین چیست؟

مردم فهیم بخش چهاردانگه بیش از 10 سال این وضعیت را تحمل نمودند، ادامه انتقال زباله به منطقه باعث ناراحتی مردم بخش شده است، متاسفانه زباله در ورودی استان دفن می شود که زیبنده یک استان گردشگر پذیر نمی باشد و به علت کم عرض بودن جاده کیاسر باعث ترافیک در این جاده می شود.

زباله بیش از ۱۰ سال به منطقه حمل می شود امیدوارم با تلاش های نمایندگان محترم و شهردار مرکز استان و فرمانداری و بخشدار منطقه پیگیری لازم صورت گرفته تا هر چه سریعتر نسبت به بهره برداری نیروگاه زباله سوز انجام گرفته و این معضل از بخش چهاردانگه خارج گردد.البته در این مورد مسئولین قول مساعد داده اند و بنده هم از استاندار تلاش گر که دید بازی در مورد زباله در سطح استان دارند خواستار دستور پیگیری و اعتبارات لازم برای برطرف کردن مشکل زباله منطقه چهاردانگه دارم.

در بخش آبهای کشاورزی و آب شرب در سطح منطقه مشکلات عدیده ای وجود دارد که باید از طریق نمایندگان و مسئولان استانی برطرف شود.

سخن پایانی شما با مردم فهیم چهاردانگه چه می باشد؟

در پایان از مردم شریف و ولایت مدار بخش چهاردانگه و شهر کیاسر که انتخابات ریاست جمهوری شرکت نموده اند و با رای بالای خودشان دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند اینجانب به عنوان مسئول ستاد دکتر روحانی تقدیر و تشکر دارم

نظرات بسته شده است.