پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره مندی ۱۲۰ نفر از نوعروسان تحت حمایت از دوره های آموزشی

0

افزایش سطح شناخت زوج های جوان نسبت به زندگی مشترک و تقویت روحیه همزیستی،کسب آگاهی لازم در خصوص حقوق و تکالیف متقابل زوج ها از منظر آموزه های دینی،شناخت احکام اولیه خانواده، آشنایی با اصول و مهارت های زندگی لازمه زندگی مشترک از اهداف  برگزاری این دوره های آموزشی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ هادی سعیدی، رئیس کمیته امداد چهاردانگه با بیان اینکه این نهاد برای تحکیم بنیاد خانواده خدمات و برنامه های مختلفی را به مددجویان ارائه می دهد،گفت: امسال ۱۲۰نفر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در چهاردانگه از خدمات آموزشی این نهاد بهره مند شدند و به ۹۳نوعروس کمک هزینه خدمات ازدواج پرداخت شده است.

وی افزود: این نهاد با برگزاری  کلاس های متعدد آموزشی برای نوعروسان ضمن ترویج فرهنگ ازدواج تلاش می کند  با پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه زمینه  ازدواج آسان زوج های جوان تحت پوشش را فراهم سازد .

رئیس کمیته امداد چهاردانگه با اشاره به اینکه  در سال جاری به ۹۳ نفر از نوعروسان تحت حمایت دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال کمک هزینه خدمات ازدواج پرداخت شد، تصریح کرد: در این منطقه ۲۷ نفر از نوعروسان تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

وی اظهار کرد: ۱۴۳ نفر از ایتام ومشمولان طرح محسنین در این منطقه از حمایت مادی و معنوی ۹۴۰نفر از حامیان بهره مند هستند و حامیان امسال دو میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال به حساب آنان واریز کردند.

سعیدی با اشاره اینکه ۷۶ طرح اشتغال ایجاد شده است،گفت: طرح های اشتغال در بخش های دامداری،کشاورزی و حمل ونقل مددجویان  چهاردانگه ایجاد شده است.

وی  به ارائه آموزش های اشتغال پایدار برای ۱۲۰نفر از مددجویان در این منطقه اشاره کرد و افزود: آموزش ها در بخش  دامداری برای مددجویان برگزار  شد.

رئیس کمیته امداد چهاردانگه با بیان اینکه در آستانه سال نو  با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ۱۰۰بسته  سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد این منطقه  توزیع شد ، اظهار کرد:کالاهای توزیع شده شامل مرغ، برنج، گوشت بوده است.

سعیدی خاطرنشان کرد:در چهرادانگه سه هزار و ۱۵۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.