پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌برداری 310 مگاوات از پروژه نیروگاه 460 مگاواتی نوشهر در تیر ماه

0

محمد اسلامی در پایان بازدید در جمع خبرنگاران با بیان این که پروژه‌ها روند پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارند اظهار کرد: برای رفاه و توسعه اشتغال و رونق تولید، نیاز به حرکت جهادی همراه با کمک بخش خصوصی، مردم و دستگاه‌های دولتی است تا پیوسته و یک‌پارچه و هماهنگ طرح‌ها را به پیش ببرند.

وی با اشاره به این که فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها دارای اختیارات و وظایفی هستند افزود: فرمانداران با تمرکز بر سرفصل‌های سند اقتصاد مقاومتی استان مازندران که در 12 بند به تصویب و ابلاغ رسیده است، باید ذیل همین سند، مؤلفه‌های اقتصادی برای هر شهرستان را شناسایی کرده و در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با وجودی که پیشرفت پروژه‌ها مطلوب است اما برخی موانع و گرفتاری‌هایی نیز در روند این پروژه ها وجود دارد که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم تا تحرک بیشتری به وجود بیاید و بتوانیم شاهد بهره‌برداری برخی از این طرح ها در آینده نزدیک باشیم.

اسلامی ادامه داد:سه اولویت در بازدید از نوشهر وجود دارد که در وهله نخست بحث کمبود برق در ایام تابستان بوده که شهروندان مازندرانی باید در مصرف آن به ویژه در ساعت پیک که از ساعت 12ظهر تا 4 عصر است، رعایت جدی داشته باشند تا با کاستی و خاموشی برق مواجه نشوند.

وی با اشاره به این که 310 مگاوات از پروژه نیروگاه 460 مگاواتی نوشهر در تیر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد تاکید کرد:اما این دلیل نمی‌شود که از صرفه‌جویی در مصرف برق پرهیز شود بلکه باید همواره مصرف بهینه داشت.

استاندار مازندران اضافه کرد: از سرمایه‌گذار پروژه نیروگاه 460 مگاواتی نوشهر خواسته شد که 500 مگاوات دیگر نیز در کنار این پروژه ایجاد و توسعه دهد که پیگیری‌ها آغاز شده است.

اسلامی با اعلام رضایت از پیشرفت نیروگاه زباله سوز نوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه تمامی تجهیزات آن نیز به محل پروژه رسیده است، امیدواریم کارها با راندمان بهتری پیش برود و هر چه سریع‌تر یکی از نخستین نیروگاه‌های زباله‌سوز مازندران به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار شود.

وی تصریح کرد: پروژه‌های کمربندی و کنارگذر در غرب مازندران یکی از معضلات در حوزه‌ راه‌های این منطقه است که موانع آنها رفع شد و امیدواریم این بازدیدها و پیگیری‌ها تأثیرگذار باشد و کاستی‌ها برطرف شود.

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.