پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مصرف کود پایه بر اساس آزمون خاک

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد در برگزاری پروژه مشارکتی مدرسه در مزرعه گندم تحت عنوان میزان و نحوه مصرف کودهای پایه در روستای خالخیل شهرستان ساری با بیان اینکه مصرف کود پایه بر اساس نتیجه آزمون خاک مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: مصرف کود سرک  اوره در ۴ تا ۵ برگی گندم به صورت تقسیطی انجام شود.

 

وی ادامه داد: اولین کود سرک به میزان ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم در هکتار در مرحله پنجه دهی و مرحله دوم در مرحله ساقه دهی و مرحله سوم در موقع تشکیل خوشه اولیه و در صورت لزوم در مرحله چهارم نیز مصرف شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با تاکید بر اینکه برای مبارزه با علف هرز باید در مرحله ۴ تا ۵ برگی اقدام شود ادامه داد: برای کود دهی در این مرحله از مخلوط کود سولفات آمونیم به میزان ۵ کیلوگرم در ۲۲۰ لیتر آب برای تقویت گندم و اثر بخشی بیشتر علف کش روی علف هرز توصیه می شود.

 

قاسم نژاد بر مصرف کود کلرور پتاسیم برای زمین های غیر شور به میزان ۵۰ تا ۷۵ کیلوگرم به صورت سرک در مرحله ساقه رفتن و فواید آن برای استحکام ساقه و جلوگیری از ورس و کاهش خسارت آفت تاکید کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.