پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بمبی که موسیقی‌های اصیل را تخریب می‌کند

0

یک موسیقی‌دان مازندرانی گفت: موسیقی‌های زیر زمینی مانند بمبی اصالت موسیقی را ویران می کند و باید متولیان امر هرچه سریع تر جلوی این نوع از فعالیت‌ها را بگیرند، زیرا تاثیر آثار سخیف هنری به مراتب بر موسیقی های اصیل نمایان خواهد شد.

محمد محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه این روزها با رشد قارچ گونه انواع موسیقی، موسیقی های بومی و محلی کمتر به چشم می‌آید، اظهار کرد: با پیشرفت جوامع و ارتقا دانش موسیقیایی عرضه  تولیدات این حوزه به مراتب راحت تر از گذشته شده و بسیاری از علاقه مندان به موسیقی می توانند به صورت حرفه ای و آکادمیک در رشته فعالیت کند.

وی، سطح کیفی موسیقی های امروزی را بهتر از گذشته ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه  در شرایطی که  غنای موسیقی رو به بهبودی می رود نوعی از فعالیت های زیرزمینی سبب شده کارهای ارزنده‌ای که در این رشته به بازار عرضه می شود،کمتر مورد توجه قرار گیرد.

*کهنگی ترانه‌های محلی مازندران

این  موسیقی‌دان مازندرانی وجود ترانه های کهن در آثار خوانندگان بومی مازندران را نقطه ضعف موسیقی  این منطقه دانست و اظهار کرد: یک خواننده با ذوق و قریحه  باید با استفاده از دانش آکادمیک و تجربیات گذشتگان دست به خلق متونی جدید بزند که علاوه بر اصالت مبتنی بر نوآوری و مسائل روز جامعه باشد.

وی، مهم ترین ویژگی یک موسیقی‌دان متعهد را بسته به سبک کاری این فرد دانست و افزود: زمانی که یک موسیقی دان از سبک بومی محلی استفاده می کند باید متناسب با آن از ادوات موسیقی استفاده کرده و اصالت سبک  را حفظ کند.

*شناخت و دانش رمز ماندگاری

محمدی تصریح کرد: یک موسیقی‌دان در درجه اول باید سواد و شناخت کافی به محیط خود داشته باشد و بداند جامعه پیرامون وی چه سبک از موسیقی را می پسندد.

این موسیقی دان مازندرانی، پرداختن به موسیقی را یک شغل دانست و یادآور شد: اگر کسی علاقه مند ورود به این حوزه باشد و کار بداند می تواند به راحتی از آن کسب درآمد کند زیرا موسیقی غذای روح این روزهای مردم است و می توان آن را وارد سبد خانوارها کرد.

*پرهیز از کپی کاری در موسیقی

وی مهم ترین دلیل ماندگاری یک موسیقی‌دان در این هجمه موسیقی های وارداتی را پرهیز از کپی کاری دانست و تصریح کرد: یک موسیقی‌دان با تحقیق و پژوهش و کسب تجربه باید سبک متعلق به خود را پیدا کرده و آن را به مخاطب ارائه کند و بر اساس شرایط زمان خود را به روز نگه دارد تا ماندگار شود.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.