پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسیاری از ادارات ثبت و اسناد مازندران استیجاری است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس علی زارع تیله نویی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه مازندران اظهار داشت: در گذشته خدمات ثبت به صورت سنتی و دستی بوده که در مسیر خدمت‌رسانی با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: در یک دهه اخیر با جایگزین کردن برنامه جدید روش تغییر کرد و نگاه ما کاهش مراجعات کاهش هزینه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفت. بیش از 90 درصد برنامه‌ها به صورت الکترونیکی انجام و فضای مجازی خدماتی دارد که جلوی بسیاری از سو استفاده‌ها را می‌گیرد.

زارع گفت: بسیاری از ادارات سازمان ثبت اسناد و املاک در برنامه خدمات الکترنیکی پیشرو مثال می‌زنند. با ثبت الکترونیکی بسیاری از دغدغه‌ها در حوزه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی رفع می‌شود که این امر از مصادیق مدیریت جهادی است.

وی بیان کرد: ثبت اسناد از ادارات درآمدزا بوده که سه درصد درآمد استانی را سازمان ثبت اسناد جذب می‌کند.

زارع تصریح کرد: مازندران استانی کهن و قدیمی است که بیش از60 سال از قدمت ساختمان ثبت می‌گذرد ولی ساختمان ثبت ساری استیجاری است که در بحث تجهیزات، نیروی انسانی و فضای اداری امکانات مناسب نداریم و ساختمان اداری نداریم وبسیاری از دفاتر ما به صورت اجاره است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: دولت تلاش کرد املاک روستاها را ساماندهی کند و سند مالکیت را صادر کند و از مسیر بنیاد مسکن وارد شد و متولی این امر شدند، بایگانی ثبت هیچ گاه از بین نمی رود امیدواریم با درایت در راستای ارائه خدمات بهتر عمل کنیم.

خدمت خالصانه مسئولان به مردم

آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این نشست گفت: ثبت برای حفظ و حراست املاک و ازدواج بوده که علی‌رغم دشواربودن کاری مفید و موثر برای مردم است.

وی بیان کرد:خوشبختانه مردم نسبت به گذشته راحت تر دارای سند می‌شوند و کمتر شاهد سوء استفاده خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سند باید محکم بوده و دارای وجاهت و اعتبار باشد و خدمت به مردم باید ماندگار باشد زیرا افراد می روند اما اقدامات مانا، ماندگار است و همه باید به درستی در کشور خدمت کنیم.

طبرسی گفت: ملک جز مسائل شخصی و مهم زندگی است که باید آن را حفظ کرد و برای سرو سامان دادن املاک باید تلاش کرد. شناسنامه‌دار کردن موقوفات از اقدامات مهم ثبت اسناد است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.