پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته توسعه گردشگری شرق مازندران تهیه شود/ سهم اندک شرق مازندران از 30 میلیون گردشگر استان

0

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: سالانه 30 میلیون گردشگر به مازندران وارد می شود اما شرق مازندران با وجود ظرفیت بالای جاذبه های گردشگری و طبیعی و آثار تاریخی سهم بسیار اندکی از گردشگر دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی محمد شاعری در جمع مسئولان شرق مازندران در سالن بصیرت بهشهر، اظهار کرد: شرق مازندران ظرفیت های بسیاری برای توسعه دارد که با توجه به زیرساخت های فراهم شده توسعه این منطقه در حوزه تجارت و صنعت تعریف می شود چراکه شرق مازندران دارای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، نیروگاه برق شهید سلیمی نکا و شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی و اراضی وسیعی است.

وی افزود: اما متاسفانه باوجود همه ظرفیت ها و زیرساخت های موجود؛ نرخ بیکاری شرق مازندران دو برابر شهرستان های مرکز و غرب مازندران است چراکه توسعه نامتوازن و ناعادلانه در میان شهرهای استان صورت گرفت زیرا مغز متفکری که توسعه را عادلانه تعریف کند و منابع را بر اساس ظرفیت ها تخصیص دهد، وجود نداشت.

شاعری خاطرنشان کرد: از مدیران استانی انتظار دارم ظرفیت های شرق مازندران را شناسایی و سپس اعلام کنند که این منطقه از چه شاخص هایی در توسعه برخوردار است و باید به میانگین شاخص های استان برسد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده است و استانداری مازندران باید به وظیفه خود بهتر عمل کند. فرمانداران شرق مازندران نیز باید تلاش مجاهدانه ای داشته باشند تا متناسب با ظرفیت های موجود حق خود را از اعتبارات استانی و ملی به طور کامل دریافت کنیم تا به توسعه ای که شایسته این منطقه و مردم است دست یابیم.

شاعری اظهار کرد: سالانه 30 میلیون گردشگر به مازندران وارد می شود اما شرق مازندران باوجود ظرفیت بالای جاذبه های گردشگری و طبیعی و آثار تاریخی سهم بسیار اندکی از گردشگر دارد. چرا مقصد گردشگران ایرانی شرق مازندران نیست؟ این سوال را باید سازمان گردشگری از خود بپرسد و بسته توسعه گردشگری شرق مازندران را تهیه کند و تلاش مجاهدانه انجام دهد.

وی افزود: از دودکش استانداری باید دودی بلند شود تا یک اقدام مهم برای توسعه مازندران صورت گیرد. همه 15 استان مرزی کشور منطقه آزاد دارند یا در حال منطقه آزاد شدن هستند و فقط مازندران از این امتیاز برخوردار نیست که انتظار داریم استاندار هر چه سریع تر در این زمینه اقدام کند و باتوجه به ظرفیت بالا و شاخص های فنی لازم که منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد دارد از این بندر حمایت کند تا با اخذ امتیاز منطقه آزاد؛ تمام استان به توسعه پایدار دست یابد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: توسعه طبیعی به خودی خود انجام می شود. توسعه باید بر پایه برنامه باشد تا در استان مازندران تحول ایجاد شود و اینگونه توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی صورت می گیرد و رضایتمندی مردم افزایش می یابد و در نتیجه امنیت پایدار ایجاد می شود. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.